Tematräning

Idag var det tematräning - linjetag med flatklubben i Fulltofta. Jag kunde inte riktigt bestämma mig innan för vilken hund jag skulle ta med, å ena sidan kunde det få vara Östens tur att åka på träning själv med mig, å andra sidan behövde Sudden linjetagsträningen mer än Östen (som redan är rätt duktig på det)... Men igår bestämde hundarna det åt mig istället. En skärmytsling dem emellan över ett ben slutade nämligen med att Sudden fick ont i ena armbågen. Det var inget bitsår utan antagligen föll han illa på den, kanske på kullerstenen (det hände i trädgården). Först var det väldigt eländigt synd om honom, men efter en stund släppte den mest intensiva smärtan och han gick obehindrat igen. Han har dock slickat en massa på armbågen (Östen har också hjälpt till) under kvällen och natten, vilket ju visar på att det gör lite ont fortfarande. Så den stackarn blev alltså dubbelt bestraffad (först blev Östen arg och sen fick han stanna hemma idag) medan förövaren vann på kuppen och fick åka ut på träning... Tja, så kan det gå ibland.

Vi var åtta hundar med hundförare och så Kent Wiberg som instruerade och Ing-Marie som tog lite bilder. Här är några av hennes foton (tack Ing-Marie!):


image39
Nyanlända i skogen. Vädret var underbart och det var nog tur att vi höll oss inne i skogen, annars skulle det ha varit alldeles för varmt.

image40
Vi väntar på vår tur. En bit in i skogen till höger fanns en liten kulle med massor av dummiesar dit vi skulle dirigera hundarna från lite olika vinklar. Östen klarade dirigeringarna jättebra, men hade svårt att bestämma sig för vilken av alla dummiesar han skulle ta med tillbaka... Så det blev till att rusa ut i skogen och skälla lite på honom, då gick det plötsligt fort att ta beslutet!

image41
Kaffepaus med dirigeringssnack. Hundarna som legat i bilarna fick komma ut och lufta pälsen en liten stund och jag blev bjuden på cappucino av Carina Haapanen - tack!

image42
Man blir trött i värmen, oavsett om man har tränat eller inte. Lilla Vittra gillade inte alls att bli lämnad i bilen utan krävde bestämt att få vara med och titta på när de stora hundarna jobbade!


Kommentarer
Postat av: Maria & Meia

Vilken härlig dag ni verkar ha haft! Själv åkte jag till hundbadet i Åhus med Meia där jag skulle träna lite vattenapportering. Blev något besviken när jag kom fram & området var avstängt pga skjutövning :( Det blev en skogspromenad med dubbelmarkeringsträning istället.
Meia hälsar lite extra till Sudden att han får krya på sig så de kan leka snart...

2007-05-06 @ 17:02:29
Postat av: Ia& Kelly

Det ser trevligt och varmt ut på träningen. Själv har jag frysit hela dagen. Här har det blåst hela dagen med en iskall vind från havet. Men solen har lyst,så ute har vi varit. Hoppas att Sudden mår bättre nu.

Postat av: Malin (Oscar)

Låter som om det blev en trevlig dag i skogen och stackars Sudden som missade detta, men det är så det kan gå. Krya på dig Sudden!!

Själv har vi lagt apporteringsträning i grupp på hyllan just nu. Känns som om Oscar stressar lite väl mycket då han blir helt kass i magen dagen efter, vill ju inte att han skall få problem med magen igen. Så nu blir det lydnad och viltspår som gäller ett tag framöver iaf.

HA det bra så hörs vi
Kram Malin

2007-05-07 @ 11:00:54
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Malin

Ser ut som ni haft en härlig dag! Gått troll i min träning kan man verkligen säga att det gjorde, men dom trollen har vi skickat till skogs igen idag - därmed basta! Du hittar dom kanske på nästa träning!! ;o)

2007-05-07 @ 17:01:37
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Sara & Salsa

Ååå vad sugen jag blir på jaktträning, men man hinner ju inte allt alltid. Men jag kan i alla fall ta med mig Salsa på torsdag så kan vi träna lite innan i alla fall... Hoppas lillkillen mår bättre, Salsa skickar pussar!

2007-05-07 @ 17:59:58
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback