Sol och bad

Östen, Sudden och jag är nyss hemkomna från en promenad runt sjön i Tvedöra. Det var övningar på Revingehed så sjön var det enda stället vi kunde vara på utan att riskera att få ett skott i nacken... Vilket förstås inte grabbarna hade nåt emot. Det är fullt ös hela tiden såväl på land som i vatten. I regel är det Sudden som anför trupperna och Östen som kutar bakom och gör likadant som lillebror... Ett stackars par som satt och solade nästan nakna höll på att få ovälkommet (?) besök av hundarna. Jag fick tag på Östen och berordrade Sudden fot förbi, men just när paret hälsade glatt smet förstås dyngsura Sudden bort för att kasta sig över dem och deras picknickkorg... Som tur var skrattade de mest medan jag med viss möda kallade in buskillen igen.

Igår var det sista gången på Östens agility. Vi körde bland annat en lagom klurig hoppbana där jag överlät Östen andra omgången till Anna för att själv kunna se på och njuta. Det gick jättebra, även om Östen gjorde exakt samma fel med Anna som med mig (hoppade vid sidan i däcket - vilket han aldrig gör annars - samt tog ett felaktigt hinder på slutet). Båda var ganska anfådda när de kom i mål! Sudden som följde med fick också prova på banan. Vi skippade slalomen men körde resten. För att knappt ha tränat var han jätteduktig, även om han inte riktigt förstått att man ska tänka framåt. Han hoppade istället på mig och försökte bita mig i jackan mellan hindren... Efter träningen släppte jag dem båda en stund på appellplan. Trodde i min enfald att de var trötta efter agilityn, men där hade jag fel. Båda fick tokryck och for runt som galningar!

Nu har jag anmält Östen och mig till en tävling i rallylydnad nästa helg! Det ska bli kul!!!

image55
En gammal bild på Östen som inte ens är särskilt bra tekniskt sett - men motivet är ju så vackert ändå...

Kommentarer
Postat av: Malin

Jättefin bild på Östen! Spännande med rallylydnads-tävling, ser vi fram emot rapport sen! Tjingeling!

Postat av: Malin o Oscar

Vad roligt me Rallylydnadstävling. vi håller tummar och tassar.
Vi upptäckte också att det var militärövning i Tvedöra när vi skulle ha valpträff i söndags så vi höll också till vid sjön. La ett klurigt spår till Oscar o Henke i det höga gräset, det var en nyhet för dem.
Hoppas att vi ses snart. Har du en dag över så hör av dig, är fortfarande hemme:)
Kram Malin o Oscar

2007-05-29 @ 18:06:00
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Ia

Sudden hittade du något gott i picknickkorgen?

2007-05-30 @ 12:21:36
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Emma & Henke

Picknick apportering?! Korg ägarna måste ha blivit förvånade ;-) Spännande med rally-lydnad! Vi önskar er lycka till!!
Stora kramar Emma & Henke

2007-05-31 @ 16:39:38
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Kia

Håller alla tummar som går för Östens rallylydnadstävling.
Kia

2007-06-01 @ 09:26:03
Postat av: Malin

Ser fram emot rapport från Rallylydnaden! Idag har vi haft genrep inför tävling på onsdag i Lomma. Träningstävling med officiell domare! Hoppas du inte glömt kameran i helgen! ;o)

2007-06-02 @ 20:06:43
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback