På promenad med Myrra

Tisdagar är våra "myrrenad-dagar", det vill säga då jag och pojkarna går på promenad med Myrra och hennes matte Ulla och husse Ulf. Dessa regelbundna promenader instiftade vi av två skäl, dels för att hundarna behövde träna sig på att gå tillsammans utan att leka, dels för att det kan bli lite enformigt ibland att gå själv. Ibland tar jag båda jyckarna med mig, och så överlåter jag den ena till Ulla. Men för det mesta tar jag bara en av dem med. Då får den andra hitta på något kul på egen hand med mig före istället. Enligt varannan gångs-principen var det Östens tur att följa med igår på myrrenaden, medan Sudden fick stanna hemma. Om hundarna har riktig tur får de springa en sväng ihop i en hundrastgård vi passerar, men det hör till ovanligheterna. Myrra är en tjej med mycket spring i benen. För såväl Östen som Sudden är det nästan omöjligt att hinna ikapp henne under deras jaktlekar. Igår blev det dock koppel hela tiden, samt lite träning på att gå ordentligt. På bilden nedan syns Myrra utövandes sin favoritsysselsättning - springa i vågorna förstås!


Myrra

Foto Ulf Malm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback