Höstväder

Nu har jobbet börjat igen och utanför fönstret regnar det. Man tappar all lust att gå ut och hitta på något. Förresten är det ju redan mörkt ändå när man kommer hem, så att så värst mycket kan man inte göra med hundarna i vilket fall som.

Igår gick vi, Östen och jag, i alla fall vår veckopromenad med malinoisen Myrra och hennes matte och husse, Ulla och Ulf. Då promenerar vi en timme och pratar hund. Det är trevligt att få lite sällskap på vägen, man går ju så mycket själv ändå. Ibland stannar vi vid någon hundrastgård och låter dem leka, men för det mesta blir det bara koppelpromenad. Nu fick de inte ens hälsa på varandra för säkerhets skull, med tanke på räven.

Sudden fick komma ut en sväng själv först igår, då gick han lös och jag tränade inkallningar. Jag släpper iväg honom (med blinkhalsband så jag ser var han är) och kallar in honom när han är på lagom avstånd. Direkt när han vänt mot mig och börjat vägen in så kastar jag en tennisboll bakom mig. Eftersom Sudden älskar bollar är det oerhört effektivt. Samma träning på Östen funkar inte alls lika bra, han kan komma på MÅNGA saker som är roligare än en gammal tennisboll.

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hej och God Fortsättning!
Kul att hitta dej och "Pojkarna Vov" i cyberrymden.
Trist med räven - hade jag varit du hade jag gett gossarna ett bad med ohyreschampo, i förebyggande syfte.
Ha det gott, så ses och hörs vi!
//Heléne


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback