Badpojkar

På begäran är det idag pojkarna själva som berättar om sina senaste bravader:

Igår kväll åkte vi bil till ett ställe där man blir sådär skräckblandat förtjust. Man åker rätt långt, man svänger en del, sen kör man rakt fram och så svänger man igen. Sen är man framme. När man kommer ur bilen blir man jätteglad och upphetsad, fast jag vet egentligen inte varför. Matte säger att vi nog är dom enda hundarna som blir glada över att komma till veterinären. Men jag har inte sett några sprutor där, så jag vet inte vad hon pratar om. Istället har dom ett roligt väntrum där man träffar andra hundar, och ibland får vi leka med dom. När vi kom in igår var där tomt, men jäklar i havet vad gott det luktade!!! Jag kände ju direkt att det fanns en riktigt läcker pudding i närheten som längtade efter mig - Kungen av Kobjer! Och så kom hon då, med fuktigt och rufsigt hår, hon var så fin! Men kan ni tänka er vad som hände? Jo, matte låste in mig och Sudden i en bur! Det var knappt jag trodde det var sant. Där satt man och kunde bara fundera på vad man ville göra med denna läckerbit till höglöpande leonbergertik. Efter en stund kom matte och hämtade mig igen. Men inte för att jag skulle få gå på date, utan för att jag skulle bada. Helt i onödan dessutom, jag blev ju duschad av husse häromdagen! Det är en hel procedur man ska gå igenom, först får man hoppa upp på en träställning och bli duschad, sen ska man klättra upp på en ramp och kliva ner i en pool och efter ett tag måste man duscha igen. Sist av allt ska man bli fönad också! Kan ni tänka er så förnedrande? I poolen ska man simma runt, runt, runt. Det gör inte jag. Jag står på rampen som går ner i poolen och väntar på att matte ska kasta en apport i vattnet, sen simmar jag ut och hämtar den - efter lite övertalning förstås - och så kliver jag upp på rampen igen. Och så håller vi på med det tills matte tröttnar. Själv har jag tröttnat redan efter första gången, men jag gör det ändå. Det är ju inte meningen att våra dummiesar ska ligga och flyta där i vattnet, tänk om någon tar dom? När allt sen är klart är jag på toppenhumör igen, lika glad varje gång över att jag överlevt det hela! Sen måste jag kissa ur allt vatten som jag fått i mig i form av kallsupar. Väl hemma igen brukar jag bli jättesömnig och somnar nästan direkt.  - Östen

Vet ni? Jag och Lars Frölander är nog släkt! Vi är nämligen lika bra på att simma (fast kanske är jag lite bättre?). Jag dyker ner från poolkanten och crawlar runt i bassängen så snabbt att matte knappt hinner springa med på utsidan. Husse tycker att jag ser ut som ett concordeplan när jag forsar fram! Det är skitskoj, man får simma efter pipande dinosaurier och repnystan. Jag försöker stoppa in alla i munnen samtidigt, och dyker ner i vattnet för att få tag på dem om de börjar sjunka. Tyvärr får man väldigt mycket vatten i öronen och i munnen då, och det är lite obehagligt så jag försöker skaka mig samtidigt som jag simmar. Det funkar inte, man blir inte ett dugg torrare. Jag skulle kunna simma runt där hela kvällen, men efter bara en pyttestund så plockar dom upp mig ur bassängen igen. Några gånger har jag smitit just när matte släppt mig på golvet, och så har jag sprungit upp för rampen och kastat mig i vattnet igen! Tyvärr går hon inte på det längre. Nu måste jag vänta i hela två veckor till nästa gång! Idag var jag och matte i Skrylleskogen och promenerade med min flattekusin Mischa och hennes matte Johanna. Det regnade och var blött, men det är bara kul för då blir det många pölar att springa i. Vi fick också gå ett viltspår var, men jag var lite trött i huvudet så det gick inte så bra. Förresten tycker jag att de där klövarna man hittar i slutet av spåret är rätt äckliga. Jag vill inte alls hålla dem i munnen som matte tycker att jag ska. Mischa tycker däremot jättemycket om klövar, men hennes var försvunnen när hon kom fram till spårslutet! Det fanns bara ett avgnagt snöre kvar. Men Mischa visste precis åt vilket håll tjuven hade gått, och när Johanna släppte henne sprang hon iväg och kom tillbaka med klöven igen efter en stund! Gissa om hon var mallig då!?!  - Sudden

Kommentarer
Postat av: Coffe

Gud vad jag blir avundsjuk.För tillfället får jag inte göra något alls.Bara ligga stilla o värma o mata mina 4 barn.De har blivit ganska feta på 4 dagar.De är ju inte så många.Min mamma Maggan e jätteavundsjuk o vill ha mina barn.Hon fick åka på semester nu i helgen till en av mattes elever.Hon låter hälsa att det är jättehäftigt att bo på studentboende.Man får sova i sängen o ligga i soggan o smaka på en massa konstiga saker att äta.O man får va i stallet o kolla hästarna o inte minst äta hästskit.Hon tycker att hon kan få stanna där längre.Men jag saknar henne.Jag har inte inte varit uten henne någon gång i mitt snart 6-åriga liv.Jag längtar tills jag får börja gå långa strandpromenader o träna i skogen igen.Hoppas att det inte dröjer så länge.Vi ses nog snart.
Coffe

2007-01-21 @ 14:07:37
Postat av: coffe

....inte soggan --soffan ska det va!

2007-01-21 @ 14:08:31

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback