Ute och cyklar

Det är tur att man har sina hundar så man inte degar igen fullständigt i väntan på nedkomsten! Mina dagar består nu omväxlande av bokläsning på soffan och hundrastning/träning. Faktiskt helt perfekt, om ni frågar mig! Häromdagen tog jag mod till mig och stack ut och cyklade med hundarna. Inte samtidigt förstås, det hade krävt en portion dumdristighet också. Östen cyklade jag med senast för ett par år sen och Sudden har jag aldrig gjort det med. Däremot är de vana vid att hänga med på mina springturer, fast det var ju ett tag sen sist... Men det gick i alla fall jättebra med båda två. Sudden fick jag hålla ett rätt högt tempo med för att han skulle kunna hålla sig i trav - annars är det passgång som gäller - medan det blev betydligt långsammare med lata Östen som gärna faller in i galopp. Sudden verkade tycka det var jättekul, Östen tyckte det var skittrist... Jaja, det är tur dom är olika! (Fast kanske inte så olika som en kompis till Fredrik verkade tycka, när han efter allt för många snapsar frågade mig på en fest där hundarna var med: "Är det verkligen samma ras???")

Sudden har också varit på träning hos Björn i tisdags, där det blev mycket viltträning. Med undantag från en mås som han försökte rata fick han in ett fält med blandat vilt på ett ganska bra sätt. Fast upptagen är dessvärre fortfarande alldeles för långsamma om han inte har hållit i det specifika viltet tidigare! Det hjälper inte om han har burit 300 andra kaniner eller kråkor, har han inte hållit i just det exemplar som ligger på söket måste han ändå undersöka det först innan han apporterar det... Som genrep betraktat tycker jag nog i alla fall att träningen var lyckad.

Fick nyligen lite bilder från Flatmästerskapet av Cattis Nordqvist:

image97
Min personlige skytt förklarar hur tävlingen går till och pekar ut vart vi ska gå.

image98
På väg ut till den första stationen, söket. Här bedöms även fotgåendet, som i alla fall när bilden togs såg ganska bra ut...

image99
Jag skickar ut Sudden på linjetag...

image100
... och han kommer tillbaka med en kråka snyggt och prydligt! (Tack Cattis för att du inte plåtade allt som hände mellan det att den förra och den här bilden togs!)

image101
Avlämning efter den andra enkla landmarkeringen. Sudden tycker uppenbarligen att han hade förtjänat lite godis nu och gapar stort...

image102
Galopp genom lervattnet med en av vattenmarkeringarna.

image104
Och på väg upp på land för att lämna av den till matte!

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Härliga bilder - det ser ju hur proffsigt ut som helst!
STORT LYCKA TILL I HELGEN - HÅLLER TUMMAR OCH TASSAR!
/Heléne

2007-08-24 @ 16:09:22
Postat av: gun o resten av gängen

LYCKA TILL i helgen!! Och UPPA snabbt som attan :-)

Postat av: Malin o Oscar

Imorgon blir det tummhållning på hög nivå här hemma och Oscar hjälper säkert till att hålla tassarna för Sudden. Ser ju jättebra ut på bilderna, det kommer att gå super.
Jättelyckatill
Kramar Malin o Oscar

2007-08-25 @ 07:59:06
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Mia o Viggo

Hej! Är nyfiken på hur det gick idag... men ingen uppdatering ännu... Allt gick bra på Bosjökloster, väskorna är hos mig nu. Ha det bra!

2007-08-26 @ 18:31:27
Postat av: Malin

Härliga bilder - väntar på uppdatering från Danmark! :o)

2007-08-26 @ 18:35:45
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback