Hundväder?!?

Vilket ljushuvud var det som kom på att regn och blåst ska kallas för "hundväder"??? Inte kan han/hon ha varit hundägare i alla fall! För inte nog med att man själv tycker att det är pest och pina att ge sig ut på promenader i det här vädret, hundarna (särskilt Östen) är minsann inte så värst hugade heller. Å andra sidan slipper man alla luktstopp - det blir istället full rulle rundan runt för att så fort som möjligt komma hem till varma goa soffan igen!

Idag har Östen varit en vända hos Dalbyveterinären och fått ett urinprov kollat. Han har nyligen börjat kräkas när han dricker vatten (Är det ärftligt? "Kusin" Oscar har ju drabbats av precis samma sak!) och hypokondriker som man är måste man ju kolla upp så att han varken drabbats av diabetes, njur- eller leversjukdomar om man ska kunna sova gott om natten... Urinprovet såg i alla fall utmärkt ut, och teorin är istället att han drabbats av en mindre irritation i magsäcken av det foderbyte som hundarna nyligen genomgick. Östen har länge kräkts av glass, men aldrig av vatten tidigare. Nu har det skett ganska många gånger de senaste veckorna, och det är sjöar av vätska och mat som kommer upp. Den närmaste tiden ska han nu äta lite magsårsmedicin och få vattnet ransonerat.

I övrigt är han precis som vanligt, pigg och glad, äter bra och har bra avföring. I måndags var han på agility i värmen och koncentrationen på mig håller i sig! Visst krängde han lite smarrig jord emellanåt, men mesta väntetiden var han helt med mig. Vi körde bl.a. en tävling där vi tävlade två och två på parallella banor. Det gick väl sådär... Matte stod nämligen på huvudet gång på gång - dojjorna var alldeles för hala! Men Östen var duktig i alla fall, även om han kan bli väl upplivad av att se mig dratta på ändan... På söndag är det "poängtävling" på agilityn - en tävling där vi jämt hamnar i mitten på resultattabellen. Kan det månne vara vår tur nu??? Ska förresten ta andra skor på mig då.

Nu har jag anmält Sudden och mig på riktigt jaktprov!!! Oj, oj, oj, så nervöst... Vi ska åka till Danmark sista helgen i maj och tävla både lördag och söndag! Skojigt nog är det flera från träningsgruppen som åker så vi kan göra bort oss ihop - eller kanske möta framgången tillsammans?!?

Kommentarer
Postat av: Malin (Oscar)

Jag har också bytt foder, måste vara det som är anledningen!!! Jaja skönt att det inte är något allvarligt iaf. Är det omperazol(?) som Östen äter eller? Visst är det suprelorin som Oscar har fått idag. Skall bli intressant att se hur det blir om jag nu märker något!!

Nu e jag dock lite nervös för jag kan inte hitta OScaras Scaliborhalsband så nu sitter jag och tittar på honom hela tiden för att se om han får några symtom på att han ätit upp det:( Jädrans hundar!!!

Har hört av "proffsen" på min instruktörskurs att man skall ha fotbollsskor när man kör agility, kanske kan vara något!! Vi håller alla tummar och tassar för er. Ses vi på söndag?

Kram Malin och "dopade" Oscar

Postat av: Emma & Henke

Dessa hundar, dessa hundar! Vi har oxå varit hos Dalby vetten idag =) för att vaccinera mot kennelhosta. Verkar som om det har varit "flatte-rusning" idag......
Skönt att läsa att han ändå verkar må bra. Har oxå hört att fotbollskor är att rekomendera! Kula & spännade att du anmält till prov.
Kramar Emma & Henke

2007-04-19 @ 20:51:49
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Framgångar ska ni tro på inget annat. Annars är det lönlöst att åka iväg ju. Det fixar ni! Salsa tar numera hindrena själv, matte hinner liksom inte riktigt med längre... Det funkar också skitbra så länge hindrena inte är numrerade :) Ha en härlig helg!

2007-04-20 @ 17:39:57
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Ia & Kelly

Har haft funderingar på att byta foder, men vet jag inte länge. I Danmark möter ni säkert framgång ihop.

2007-04-21 @ 22:55:33
URL: http://kellybrown.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback