Härliga helg!

Men åh så trist att det är måndag igen! Nu får man sitta och TITTA på det fina vädret istället, det känns faktiskt inte alls bra. Och stackars små jyckar som inte får all den uppmärksamhet de längtar efter och förtjänar på vardagarna. Fast de har det rätt bra, är sällan ensamma hemma och i så fall aldrig mer än fyra timmar. Och då är det med viss oro vi öppnar dörren när vi kommer hem - vad har gått sönder idag? Det är Sudden som börjar "pyssla" när han får tråkigt, men det händer som tur är inte så ofta numera.

I helgen har de haft kul i alla fall. Jag tränade lite sök och linjetag på egen hand i lördags med Sudden och sen la jag ett spår till Östen. Det var längesen Östen spårade, men det gick riktigt bra. I spåret låg några enstaka korvbitar samt fem pinnar (som alla hittades). Tempot var ok, annars har han en tendens att sätta upp högsta fart från första steget och sen bara öka... Tidigare på dagen åkte Fredrik med båda till Tvedöra där de fick bada.

I söndags var Östen med Fredrik i Tvedöra igen och fick då vattenapportera. Sudden samlade istället energi till en extrainsatt träning hos Björn. Där körde vi bl.a. jättelånga markeringar och linjetag, samt ett sök med vilt. Det senare blev lite kusligt tyckte Sudden, eftersom en trut "fick liv"... Han var på väg med truten i munnen upp för en kant med lite sten, precis innan avlämningen, när han råkade trampa på trutens ena vinge och snubblade. I fallen tappade han truten, och sen ville han inte gå fram till den igen. Han stod och stirrade misstänksamt på den istället, med någon meters marginal. Det tog en stund av skojande med truten från min sida innan han vågade ta den igen... I övrigt var hundarna märkbart påverkade av värmen. Allihop var lite vimsiga och den riktiga farten saknades. Å andra sidan var de också mer avslappnade än vanligt, och Sudden pep inte en gång!

På morgonpromenaden i morse var det inte heller för mycket fart på doggsen. Istället skulle de ligga och mysa på en gräsmatta (till slut fick även jag sätta mig ner i daggen) och kolla in de få människor och bilar som rör sig på Kobjer. Detta är Östens älsklingssysselsättning på sommaren - sitta på en parkbänk eller ligga i gräset och spana - och nu börjar även Sudden få upp intresset för denna mycket avslappnande aktivitet. Själv tycker jag också att det är rätt trevligt!
 

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Håller på att informera mig vad som hänt när jag varit borta och ser då att du och Sudden har varit jätteduktiga. Ett 2:a pris - SÅ ROLIGT! GRATTIS och lycka till på det officiella jaktprovet.

2007-04-16 @ 10:47:22
Postat av: Emma & Henke

Vilken härlig helg ni verkar ha haft! Det är så härligt att våren har kommit och helgen har varit underbar. Vi har oxå spårat bland buskar och snår..... fast vi hittade en "skank".
Ha en riktigt bra vecka!!
Kramar Emma & Henke


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback