Agility KM



Vi har inte helt gått under jorden, även om det kan verka så med tanke på min aktivitet här och på andra bloggar... Igår var det KM i agility och jag startade med båda hundarna. Tävlingen består av tre grenar som räknas samman - en vanlig agility, en vilsebana (12 hinder som står huller om buller som man själv får bestämma en snabb väg genom) samt en knall och fallbana (man fortsätter runt, runt, runt tills man gör fel eller en minut har gått).

Vädret var superfint, och hundarna var duktiga. Fast det gick inte så bra totalt sett, Sudden blev 6:a och Östen 11:a (av 12 stycken). Båda diskade sig nämligen på agilitybanan, vilket Sudden följde upp med en jättefin vilserunda medan Östen krånglade bort en massa tid i slalomen. Sista rundan tog Sudden 20 hinder, sen blev det en vägran i en tunnel (jag var otydlig). Östen tog däremot bara 10, för sen glömde jag säga till honom att nästa hinder var vippan - och när jag väl sa det fick han hoppa upp från sida och missade på så vis kontaktfältet.

Men vi hade kul ändå och Fredrik tog en massa fräcka motljusbilder på hundarna. Ovan är det Östen och jag som poserar.

Kommentarer
Postat av: Imponerad besökare

Wow, vilken häftig bild! Det syns att Fredrik har en bra kamera! Var får man tag i en sådan?

2008-10-27 @ 00:02:36
Postat av: Maria & Meia

Välkommen tillbaka! Du är inte den enda som varit bloggpassiv, här finns en till.

Hoppas allt är bra med er och att vi kanske kan träffas en snabbis nästa vecka.

Postat av: En annan imponerad besökare

Jag vill ockå ha en sådan kamera! Var köper man den?

2008-10-27 @ 18:52:38
Postat av: Sara & Salsa

Heej! Nä inte tror jag du varit passiv precis, hur kan man det med TVÅ vovvar och EN busunge!? Bloggen är liksom sekundär i ett sånt läge. Men kul att se lite liv från er här ändå. Är lite sugna på agility vi också nu.

2008-10-28 @ 20:49:52
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Helene & Wallander

Bättre med uppdateringar ibland än aldrig! Även om resultatet inte var det bästa så verkar ni haft väldigt roligt och vilket tur ni hade med vädret.



Ses vi i Arrie på söndag? Vi skall i alla fall försöka slå vårt senaste resultat (22 poäng).



Ha en fortsatt bra vecka!

2008-10-28 @ 21:23:40
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback