Sudden tränade bana på agilityn i måndags, och gjorde det med bravur. Visar man bara honom en boll först så blir det otroligt tryck i honom! Idag ska han upp till bevis när det är månadstävling nere på klubben. Östen får också hänga på, på "gamla meriter"!
Kvällsuppdatering:
Sudden var kanonduktig på agilitytävlingen!!! Han vann hoppklassen, som var den enklaste med bara 4-pinnarsslalom! Därmed slog han också Östen, som var lite övertänd och hoppade på mig och drog i tröjan istället för att gå in i slalomen direkt... I den svårare agilityklassen konfronterades Sudden för första gången med ett 12-pinnarsslalom. Han kom visserligen fel in i det (vilket innebar att vi blev diskade), men jobbade sen hur snyggt som helst sig genom alla pinnarna! Sen hoppade han över lite kontaktfält här och där, men det har vi ju bara precis börjat träna på. Jag är verkligen supernöjd med honom! Östen kom trea i agilityklassen, han fixade slalomen utan fel men eftersom vi krockade med varandra mellan två hinder och ett kontaktfält hoppades över så blev det 10 fel ändå.
Dåligt med fotande på sistone, men lite bildlekar hinner man alltid med innan sovdags... Här kommer några nya:
Tillskruvad bild av Fredrik som spelar kubb. (Foto: Fredrik Miegel)

"Fejk-hdr" av bajstunna och ginst på Kobjer:

En bild ur samma hoppgungesekvens som i förra inlägget, men där jag lekt lite med oskärpa och ljus:

Fredrik på Malta i snöstorm:

En snigel som har bråttom:

Slutligen, Mölndal i Göteborg:

Helene & Wallander
Vilken start på agilitytävlandet... tänk så superbra det kommer att bli då när ni fått lite mera kontaktfältsträning tillsammans. Kör hårt med matte grabbar!
Carina
Nu förstår man ju att mördarsniglar hinner med så mycket ;-)
Sara & Salsa
Så härligt att det gick bra för de busiga bröderna. De får väl fullt upp att jaga sniglar nu, de verkar dopade i er trädgård ju...
Kia
Hej!
Grattis till agilitytävlingen.Vad kul att han är så duktig där.
Kia
Cecilia
Wow, fin bild på Kvarnbyn, den måste jag ju bara kommentera på, impad av dina framsteg med Photoshop, eller vad du nu använder!

5