Extreme makeover

Inför nästa helgs Skånska dubbelarrangemang på Frostavallen, med utställning och workingtest, var det nödvändigt att snygga till hundarna (har ju dessutom fått "klagomål" här på bloggen för att de hade vildvuxen päls...). Så idag packade jag in bebis och hundar i bilen och for till Hässleholm för att få dem trimmade av Carina!

image372
Carina i färd med att avhippifiera Östen.

image373
Sudden och Vittra pustar ut i skuggan efter vilda lekar i trädgården under tiden.

image374
Felix sitter och tittar på. Han föreföll inte särdeles intresserad av hundtrimning. Kanske blir det annorlunda när moppen ska trimmas så småningom...?

image368
Sudden före...

image369
... och efter.


image370
Östen före...

image375
... och efter.

Visst blev de fina?!? Östens trimning uppskattades dock inte helt av hans husse, som liknade honom vid en golfspelande moderat som nyss fått en egen lyxyacht i konfirmationspresent av sin far... (Ta nu inte illa upp, ni eventuella golfspelande moderater som läser här!)

STORT TACK, CARINA, FÖR HJÄLPEN!!!

Kommentarer
Postat av: Carina

Jag håller med husse att de blir lite vattenkammade moderatglin när de är nytrimmade. ;-) Men de oxå den enda typen av moderater jag gillar... Å jag ber inte om ursäkt * he he *

Postat av: Lena och Guinness & Grappa

Vilka snyggingar!
Ni kommer att göra succé på Frostavallen, det är jag övertygad om.
Härligt att se att Carina har trimmat bort sitt
80-talskrull också!!!!
Jag tycker att jag anar viss hets mot folkgrupp. Man ska inte dra alla över en kam.

2008-05-17 @ 11:19:02
Postat av: Carina

* ler * Jag tror inte att man direkt kan kalla, golfspelande moderater som nyss fått en egna lyxyachter i konfirmationspresent av sina pappor, för folkgrupp? ;-)))))) Kanske mer "lyckligt lottade" ? * he he *

2008-05-17 @ 11:47:05
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Ia

fd golfspelare och konfirmand, tycker att Östen är jätte snygg och han skulle göra sig mycket bra på golfbanan.
Sudden är snygg han oxå och hade jag fortfarande spelat hade han oxå fått följa med han med ut på banan.

Ska bli kul att få se dem på Frostavallen. Vi ses då och jag hoppas att Kelly blir färdig trimmad tills dess.

2008-05-17 @ 15:48:19
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Malin, Oscar och Zolo

Tycker nog att man kan kalla dem för killar i frack för de blir verkligen stiliga när hals och allt kommer fram.

Sen finns det ju faktiskt fördelar med trimmade hundar, de torkar fortare när de badat och det är ju inte fel, och det fastnar mindr skit i pälsen.

Ses på WT:t

Kram

2008-05-17 @ 17:31:41
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se
Postat av: Helene & Wallander

Vilken extrem makeover... tänk vilka snygga killar Carinas flinka saxar fixade fram.

Jag har hört rykte idag om att på måndag skall man försöka "förvandla" mig.
Men till vilken nytta tro... jag har ju ändå oädelt huvud, för stora läppar, men kanske kanske är inte mina tassar lösa längre. Ja detta återstår att få reda på på lördag.

2008-05-17 @ 21:20:48
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Mumme

Oj vilka fina hundar som gömde sig bakom den "pälsmössan"
vi ses på lördag
/Mumme

2008-05-18 @ 18:57:46
Postat av: Zico-BB

jovisst, blev ni snygga! Men ni skulle kolla in mig! Jag har även en nytrimmad TUNGA. Coooolt!
Ses på Frostavallen!
/Zico BB

PS. Försökte slicka lite lugnande på tassarna när matte for fram med sin VVVVasssa sax. Shiiit så det blödde. Men tassarna blev fina :D

2008-05-18 @ 20:59:11
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Sara & Salsa

Jasså, det var ingen New Foundland ;) De blev finfina och låångt ifrån moderater med golfklubbor eller vad det nu var. Tycker nog att husse överdriver. Men intressant är att även Salsas husse ogillar att hon trimmas och har hört att andra hussar till flattar också är motståndare till detta. Hmmm, måste nog undersöka detta fenomen lite närmre...

2008-05-18 @ 21:05:44
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Kia

Dressed for succes!

2008-05-19 @ 20:03:36
URL: http://www.kennelspaderdamens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback