Trädgårdsmys

Med nya stolsdynor och nytt parasoll säsongsinvigde vi igår vår "uteservering"! Så härligt det är att kunna sitta ute och äta. När vi sen stannade kvar och tog ett glas vin efter att Felix hade gått och lagt sig tiltade det förstås i hundarnas skallar och ingen av dem (framför allt inte Sudden) kunde slappna av och lägga sig att sova. Istället busades det friskt när inte diverse bollar och andra leksaker apporterades in till matte...

image407
Busfröet Felix med mat runt hela munnen.

image408
En vattengrogg åt Felix...

image409
... och varsitt glas vin åt mamma och pappa.

image410
Huvudstudie av Östen.

image411
Samt av Sudden Jämför gärna med äldre bilder, tagna före deras makeover!

Idag, söndag, ägnade Sudden och jag förmiddagen åt jaktträning - framför allt stadga, lydnad och passivitet - på Järavallen ihop med nio andra mattar och elva hundar! Allihop var lugna och duktiga - bortsett från något svalkande dopp i sjön som utfördes utan kommando... :-)

Kommentarer
Postat av: Ingela

Visst är det en härlig tid nu med mat och dryck ute=)har hört att det ska bli den varmaste sommaren på 150år håller tummarna att det stämmer.
Är lite avis på träningen i dag men hade bestämt att ta det lugnt efter alla helger med hund aktiviteter. Såg att mitt namn hade försvunnit från min kommentar på förra inlägget det var ju jag som tyckte skaket i "rätt" ljus var bäst!=) Ha det gott i värmen

Postat av: Lena

Vi längtar tills vi kan ha eget trädgårdsmys. Bara drygt 6 veckor kvar.
Det är ju fantastiskt att ni redan har lärt Felix att plåta!!!!!!
Jag är jättenöjd med Guinness idag, vilket innebär att han kan få följa med fler gånger. Men han är inte riktigt redo för vattenapportering ännu, där räcker inte stadgan till.

2008-06-01 @ 18:12:22
Postat av: Emma, S & K

Hej!
Ser härligt ut med er uteplats!! Det är lyx att sitta ute & äta...

Kul att träffa er idag, han e´verkligen duktig Sudden!
Hoppas vi ses snart igen

kramar från oss

2008-06-01 @ 18:38:20
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Carina

ser ut som jag missat lite på Suddens öron ;) Det glädjer väl husse :-)

Hoppas ni hade det lika skönt som vi idag i solen!

2008-06-01 @ 19:29:42
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Helene & Wallander

Skönt att värmen nu har infunnit sig även på kvällarna. Hoppas ni får njuta många kvällar framöver på samma sätt.

Jag får väl erkänna... jag var en av dom som tog mig ett otillåtet dopp, men värmen höll på att knäcka mig så jag tog chansen när tillfälle gavs.

Ha en skön och bra vecka.

2008-06-01 @ 20:51:26
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Carina Lizzi & Toss

Hejsan
Ja visst är det härliga kvällar och dagar vi har. Tänkte höra om ni tar emot en golden på era jaktträningar i frk ( jag har ju med Lizzi oxå). Skulle behöva lite hjälp hur jag ska träna med honom. Finns ju inga kurser just nu.Hör av dig antingen på min hemsida eller via mail. Ha det så bra, vi kanske ses på klubben i Lund imorgon
Mvh Carina Lizzi & Toss

2008-06-01 @ 21:15:19
URL: http://www.charminglizzi.com
Postat av: Mia o Viggo

Vilken härlig uteservering ni har! Stolsdynorna är supersnygga, tycker jag som har dille på rött för tillfället! Det ska vara röda pelagoner, röda dukar och så klart rött vin!! Må gott!

2008-06-01 @ 21:38:30
Postat av: Guinness

Jag trodde det var jag på bilden!!!!! Men morsan sa att det är brorsan. Ibland är vi bra lika.

2008-06-02 @ 09:25:37
Postat av: Maria & Meia

Lyxigt att ha en liten kille som nöjer sig med en vattengrogg och sen går och lägger sig! Hoppas vi kan träffas lite i sommar, Hannes är lite leksugen. Lycka till på onsdag.
Kram

2008-06-02 @ 12:02:38
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Kia

Kommer gärna förbi o intar ett gals vin.Gärna av den superba sorten jag fick av Lena.Hoppas att allt går bra!
kia

2008-06-03 @ 15:09:27
Postat av: Sara & Salsa

Ser gott ut med vin. Själv är jag numera helgalkis, vin varje helg! Måste ju ta igen allt jag missat under över ett års tid ;) Vad underligt att se dig utan glasögon, är inte van vid det.

2008-06-03 @ 16:50:39
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Sara

Kia, du är välkommen på vin när som helst! Ni andra som verkar sugna också, förstås. Vad var det för flott vin som Lena bjöd på???

2008-06-03 @ 21:26:12
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Carina

När skall vi komma?? ;-)

2008-06-03 @ 21:46:43
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Sara

Carina, om du bara lämnar saxen hemma (Fredriks önskemål) så får du så gärna komma vilken dag som helst! Efter imorgon (dagen Det) så kan löp-Shiva också hänga med...

2008-06-03 @ 22:53:52
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback