Krypande bebisen!



I söndags trillade polletten äntligen ner hos Felix! Numera är det inte bara "framvagnen" som rör sig framåt utan även den "bakvagn" som tidigare mest agerat ankare. Så fort går det förstås inte än, men med stor målmedvetenhet kravlar han runt för att plaska med hundvattnet, stoppa in händerna i videoluckan, banka på Östens tratt och hitta på allehanda annat bus. Hastigt fick vi slänga ut några stora växter som stod på golvet (är det någon som vill ha dem?) efter att Felix grävt i krukorna samt tömma hyllor i riskzonen. Men roligt är det, och i Felix ögon har det tänts en ny liten låga sedan han upptäckt att han numera faktiskt "kan själv"!

Ungefär samtidigt fick vi veta att Felix är mjölkallergiker. Det var inte lika roligt. Jag har misstänkt det ett tag då han vägrat äta, kräkts, kliat sig i ögonen eller låtit konstigt efter att ha ätit mjölkprodukter. På BVC var de inte alls lika övertygade som jag i mina misstankar, vilket innebar att det dröjde onödigt länge innan vi fick besked. Men nu är det följande som gäller: varken Felix eller jag (så länge jag ammar) får äta någon form av mjölkprodukter! För min del innebär det en del problem, då min kost plötsligt blivit vegansk. För Felix del är det än så länge inte så stor grej, vi undviker bara burkarna med mjölk i. Gröt och välling har han hela tiden vägrat äta ändå. Värre blir det väl när han blir lite större och inte får äta samma sak som de andra barnen, men vi hoppas att allergin ska växa bort som den ofta gör!!!!

På fredag ska vi ta stygnen på hundarna. Det är inte bara Östen och Sudden som kommer se det som en befrielse, mina knäveck längtar också efter att slippa trattar!

Kommentarer
Postat av: Lena

Vilke bra timimg att lära sig krypa under sommarhalvåret. Nu kan han ju hjälpa Sudden och Östen att hitta godsaker på marken. Vem bryr sig om mjölk när det finns fågelbajs att stoppa i munnen?!

2008-06-12 @ 08:58:54
Postat av: Kia

Det är märkligt det där med allergier.Efter alla år jag jobbat i skolan så kan man absolut konstatera att allergier ökar.Om det beror på att man diagnsticerar fler eller att de faktiskt ökar är ju inte säkert men det blir fler o fler.En av mina elever som gick ut nu tålde inte mjölk,gluten,fisk,fäskkött,nötter,citrusfrukter, i stort sett alla grönsker.Hur kul är det?

Kia

2008-06-12 @ 09:07:35
Postat av: Sara

Jösses, vad åt den stackars eleven???

Postat av: Kia igen

Ris o viltkött!!! O henne var jag på skolresa i Tyskland med.Tack o lov var hon 17¨år o medveten.

2008-06-12 @ 12:25:36
Postat av: Ia & Kelly

Det finns jätte mycket mjölkfria saker nu förtiden. För 15år sedan fanns det nästan ingenting.

Många som har mjölallergi tål heller inte sojan.

När man får mjölallergi i tidig ålder växer det oftast bort eller man bli mindre överkänslig.



Det är jobbigt i början, men efter ett tag så så tänker man inte på att man står och läser den lila texten på alla mat förpackningar.

2008-06-12 @ 12:31:56
Postat av: Ingela

Jag börjar med det roliga, att Felix äntligen börjat röra på sig nu blir det fart ska bli kul att följa hans framfart här på Bloggen med alla tokigheter han lär hitta på när han undersöker världen själv.



Trist med allergin, min svägerskas barn har varit mjölkallergiker båda två men växt från det så det finns hopp, det är jobbit i början att behöva läsa på allt en man lär sig fort (Andreas var sjuk och de trodde det var mjölk allergi så vi fick läsa och trixa i ett par månader innan resultatet kom)Vi håller tummarna för att det ska bli bra. Sommar kramar från oss

2008-06-12 @ 12:59:29
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se/
Postat av: Carina

Kan riktigt se framför mig hur kul det måste vara att kunna ta sig fram för egen maskin! Hela världen öppnar ju sig. Ser framemot livliga skildringar om framfarten.



Skönt för Östen oxå att bli av med sin krage. Nu blir allt som vanligt igen.

2008-06-12 @ 15:24:43
URL: http://shivaovittra.blogg.se/
Postat av: Helene & Wallander

Förstås trist med allergin, men vad bra att ni fått reda på orsaken tillslut. Nu kommer Felix att fullt ut kunna koncentrera sig på att få upp rallyfarten i sitt krypande. Så söt han är på bilden.

2008-06-12 @ 19:45:56
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: cattis

felix,din stackare!inget kul med allergi.

(tur att man inte friterar chips i mjölk.....)



kramar från cattis zack diza



vi ses i juli.

2008-06-14 @ 00:35:20
Postat av: Sara

Cattis, tro det eller ej - men det finns mjölkprotein i chips oxå!

2008-06-14 @ 19:03:49
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback