Pojkarna Vov
Världens bästa Östen...
... blev idag tvåa efter en fenomenal rallylydnadsrunda i Oxie!!! Att han "bara" blev tvåa beror helt och hållet på hans snurriga förare, som lyckades se till att två moment utfördes lite fel i förhållande till skyltarna. Östen själv gjorde inget fel utan dansade fram på planen med hundraprocentig kontakt! 97 poäng blev resultatet. Vinnaren var faktiskt också en flatte - jättekul! Efteråt kom flera personer fram och gratulerade och berömde Östen till dennes stora glädje - en man lyckades han till och med knocka så att det rann blod mellan tänderna... (Fast han - mannen - såg lika glad ut för det!) I protokollet stod det "Jättebra jobbat - superkontakt!"

Sudden gjorde däremot en medioker insats och landade på "bara" 84 poäng. Han inledde rundan med lite snusande, jobbade sen upp sig till finfin kontakt men fortsatte vidare upp till lite för höga nivåer... Sista momentet missade vi 10 poäng på, då han hela tiden satte sig istället för att smyga fram på "Gå långsamt". I protokollet stod det "Kul att se en så glad hund!"

Även Malin och Oscar gjorde rallydebut idag och lyckades också få godkänt - grattis! Oscar var lite för intresserad av kaninlortar för dagen, men har ju framtiden för sig inom sporten!

Både Malin och Emma (som kom och tittade på med sina hundar) tog lite bilder, så jag hoppas kunna komplettera med det snart!
Cissi o Zorro

Grattis Östen!! O matte förstås...testat på rallylydnad vid ett par tillfälle, hur kul som helst!!

Malin

Grattis - verkar som att Rallylydnad passar

er som handen i handsken!! Jättekul!

Kia

Grattis världens bästa Östen1

Kia

Malin, oscar och Zolo

GRATTIS till en vacker runda med ÖSten och Sudden var bara lite snusig i början sedan var han super !!!! (han oxå)



Kommer bilder så fort jag får tida att sitta vid datorn hemma är ju en tung jobbsnurra nu:(



Ha det helt underbart hos Ia

KRAMKRAM

Carina, Shiva & Vittra

Grattis till er alla tre! Rallylydnad kommer visst mer och mer. SRLCH? :-)

Helene & Wallander

Grattis, Grattis, Grattis ett grattis till er var alltså, vad bra ni är på detta oxå!

Ia

Grattis till tvåan och superkontakten.

Har ni börjat träna boxning med Östen?

Ingela & Tessie

Super mycket GRATTIS!!!! Kul att det går bra med båda hundarna.

Mia o Viggo

Vilken kille! Grattis Östen!!! Även Sudden klarade sig hur bra som helst! Kul!

Skriv en kommentar
Namn*
E-postadress*
Blogg-adress