En helg i Bredavik

Bättre sent än aldrig - här kommer en uppdatering om vår helg hos Ia den 26-27 juli. Eftersom träningen redan beskrivits på Kias och Carinas blogg nöjer jag mig med en bildvisning. Och med att säga att det var fantastiskt roligt och trevlig - tack Ia! Jag hoppas verkligen att det blir en tradition!


Här ungefär slutar allmän väg, istället vidtar Ias familjs ägor!


Full fart på Diza.


Diza igen - eller är det ett vildsvin??? Kolla skuggan!


Bryggan.


Carina reflekterar över förmiddagens övningar.


Diza tar sig ett smakprov på Ias arm.


Östen väntar på sin tur.


Maggan har tagit ett välförtjänt bad och undrar vad som ska ske härnäst.


Cattis, Ia och Carina spanar ut över havet...


... medan Kia och Maggan tittar åt andra hållet. Ute i havet passerar två svarta hundar förbi...


Carina och Vittra tränar lite passivitet.


Bigge.


Diza.


Bigge, Kia och Coffe.


Diza slumrar vid Cattis fötter i väntan på att få göra nåt kul - som att träna sök till exempel!


Sudden och jag var också med... Här har Sudden just gjort sitt sök, vilket var bra med undantag från att han inte hade så bråttom in med apporterna som jag önskar. Fast det blev bättre efterhand. Jag var medvetet lite taskig mot honom och lät honom söka längre än vad jag normalt brukar göra, dvs. även sedan han börjat mattas lite. Men jag tycker att han löste uppgiften riktigt bra ändå, och jobbade på hela tiden även om tempot sjönk.


Hittar du nåt, Cattis?


Ia och Kelly bland liljekonvaljer och hästbajs.


Östen väntar igen... Han skötte sig för övrigt fantastiskt bra under helgen, och var den av mina hundar som nog gjorde allra bäst ifrån sig - åtminstone på markeringarna och söket (skitsnyggt sök tillsammans med Shiva). Linjetaget var också jättefint, men där var Sudden nog lika bra. Vattenavlämningarna lämnar dock lite att önska, men jag tänkte sätta honom i skola hos Carina nu så snart blir nog det bra också! :-)


Vy från Sjöboden.


Och igen.


Bigge apporterar trut. Avlämningen blev inget vidare, men efter att vi sett vad som levde inuti truten kan man verkligen förstå att han inte ville bära den längre än nödvändigt! 


Felix pysslar med sin vagn.


Varför får ALLA andra vattenapportera och inte vi?!?!? Tyvärr blev Sudden lite pipig på denna allra sista övning innan vi åkte hem, efter att ha varit i princip helt tyst hela helgen. När jag gick lite avsides med hundarna och skickade dem från andra sidan bryggan slappnade dock båda av.


Kelly passivitetstränas... Kolla in de "avslappnade" bakbenen!


Att dra pappa i håret är kul!


Felix smaskar på smörgåskex.


Zac och Micke har varit ute och cyklat.


Sjöodjuret Fredrik blir utskällt av Diza.

Kommentarer
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

"Vildsvinsbilden" var ju bara såå himla rolig!

Postat av: Kia

Det var ju för väl att du fick in lite bilder på Carina.De saknar jag helt.Kunde lätt tro att Shiva o Vittra var där själv.

Kia

2008-07-30 @ 17:08:14
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Helene & Wallander

Kul att få se fler härliga bilder från er mysiga paradis-helg.

2008-07-30 @ 17:54:48
URL: http://wallander.blogg.se/
Postat av: cattis

hej rumskamrat!

snygg "fästingletare" bild du fick på mig.

vildsvinet var oxå bra!

själv har vi just kommit hem från paradis två,

får se om jag hinner få in lite av mina bilder imorgon. kramizar cattis

2008-07-30 @ 21:09:46
Postat av: Ia

Konstigt att bilden på Kelly inte blev suddig så som hon skakade med bakbenen.



Välkommen åter.

2008-07-31 @ 11:22:42
URL: http://kellybrown.blogg.se/
Postat av: Malin, Oscar och Zolo

Jag blir ju bara mer och mer avis för varje inlägg om träffen jag ser, vilken underbar miljö o bo i inte alls avundsjuk.



Hoppas verkligen att det blir en tradition så vi kan hänga på nästa år:)



KRAM

2008-07-31 @ 11:47:27
URL: http://tokigaflattar.dinstudio.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback