Namngivning m.m.

Det har inte blivit så mycket bloggat på sistone. Trots att jag är mammaledig tycker jag inte att jag hinner med nånting! Inte vet jag vad jag gör, men tid tar det uppenbarligen..

Igår hade vi en liten namngivningsfest för Felix! Det kombinerades med födelsedagskalas för min mamma och min ena bror. Felix har inte blivit döpt, men jag ville ändå på något sätt markera att han upptas i sitt sociala sammanhang. Jag höll ett litet tal, Fredrik läste lite ur Lillebror och Karlsson på taket och till sist skålade vi i champagne. Så nu heter han officiellt Felix Sylvester Berglund Schoug!

image194
Uppställning efter namngivningen! Alla åtta kusiner - alla åtta pojkar....

image195
Felix med sin mormor och morfar.

image193
Man blev lite trött av alla festligheter...

"Vi vill inte vara av med dig för något pris i världen, det vet du väl". (sa mamma)

"Inte för hundra tusen millioner kronor ens en gång", frågade Lillebror.

"Nej, inte för hundra tusen millioner kronor."

"Är jag värd så mycket", sa Lillebror häpen.

"Jaha då", sa mamma och kramade honom en gång till.

Lillebror funderade. Hundratusen millioner kronor, vilken förskräcklig massa pengar! Kunde det vara möjligt att han var värd så mycket? När det gick att få en hundvalp, en riktigt bra hundvalp, för två hundra kronor.

"Du pappa", sa Lillebror när han hade funderat färdigt. "Om jag är värd hundra tusen millioner kronor - då kan jag väl få ta ut två hundra kronor kontant och köpa mig en liten hund?"

(Ur Lillebror och Karlsson på taket)


Hundarna fick presenter av Lena i samband med Suddens födelsedag. Den ena obducerade Sudden direkt, men den andre lever fortfarande i all välmåga!

image191
En bra leksak som båda kan leka med/bita i samtidigt!

image192
Sudden har dragkamp.

Kommentarer
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Så bra att Felix redan har 2 hundar - då är han ju fortfarande värd hundratusenmillioner kronor :D
Och dessutom är ju säkert Östen och Sudden värda nästan lika mycket, så ni är verkligen rika. Tur att man har slopat förmögenhetsskatten :D
/Heléne

2008-01-07 @ 13:09:37
Postat av: cattis

hej hej!
det skulle kanske heta "tillfällig pensionär"(dem har ju alltid fullt upp) istället för mamma ledig.
vad ska man skylla på om man inte har barn,hunden?
visst blir det allt en bruning för mig och zack!
ha det gott kramar,cattis

2008-01-07 @ 22:06:49
Postat av: Wallander & Helene

Oj vad många grabbar Felix har att se upp till och lära sig en massa bus utav framöver. För inte kommer väl den lille söte killen på axeln kunna komma på några egna busigheter?

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Kunde inte jultomten varit snäll och komma med en god och mysig napp till pojkstackaren ;-) Ser jobbigt ut att behöva stoppa in hela handen...

2008-01-08 @ 13:12:34
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Malin

"Namngivningscermoni" minsann - inte illa det!!
Håller med ovanstående, får inte Felix ngn mat, han ser hungrig ut.. *fniss* Eller han övar på framtida partytricket "Köra in hela handen i munnen-tricket"
Sån där dragkampsgrunkar har mina dogs med, men den ligger faktiskt oanvänd i mitt "hundskåp"
Ha det så bra!!

2008-01-08 @ 23:35:43
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback