Bloggstatistik

Var inne och kollade lite på bloggstatistiken nyss och kunde konstatera en sak som gjorde mig fundersam. Det är nämligen så att jag dagligen har mellan 20 och 30 unika besökare på den, och att antalet skiljer sig lite beroende på vilken veckodag det är. Inte helt förvånande är det lågfrekvent med besök på lördagar, då har (förhoppningsvis) folk vettigare saker för sig än att läsa min blogg - så som att träna med sina hundar eller umgås med familjen. Vad som däremot förvånade mig mer var att onsdagar var den dag i veckan som det ofta var allra minst antal besök på! Vad beror det på???

På julafton hade jag "all time low" vad gäller besöksantalen, då var endast nio personer inne. Lite nyfiken blir jag dock på vilka dessa trogna läsare var...

Är det fler än jag som drabbats av onsdagssjukan?

Här ännu en bil på Sudden från Bollerup i lördags:

image256

Kommentarer
Postat av: Malin

Tjingeling!
Har oxå kikat på statistiken för min blogg.. Vissa dagar kan det ha varit hur många besökare som helst men endast ett par stycken som plitat ner några ord.. Borde vara lag på att lämna ett avtryck efter sig när man varit inne o kikat *fniss* Tycker du inte??
Hoppas vädret håller i sig & att du får en bra helg!

Postat av: Guinness

Onsdagar är ju tikarnas dag och då har hundfolket annat för sig än att blogga. HONsDAG, som dagen hette tidigare, tappade h:et när franskan lånade in ordet. Så går det när man lånar ut ord till höger och vänster. Var HANsDAG blev av är det fortfarande ingen som har listat ut. Tänk att man ändrade veckans dagar till sju bara för att "någon" hade slarvat bort/lånat ut den åttonde dagen. Och så finns det de som tycker att vi hundar är knepiga bara för att vi någon gång råkar morra och vifta på svansen samtidigt. HALLÅ!!!!!

2008-02-14 @ 21:52:47
Postat av: Carina

Då slog jag dig på julafton då jag hade tio stycken hedervärda besökare. Vilka det var mer än de tre vise männen vet i tusan. Men inte tusan har jag någon nedgång på lördagar. Lördag- måndag är mina toppar. Men det är ju då man uppdaterar från helgen så det har väl besökarna vant sig vid. Annars kan jag inte se några direkta dalar. Jämt skägg i veckorna alltså. Min statistik ligger mellan 15-27 per dag i år. Men skall flåsa dig i hälarna Sara och spränga 30 - vallen snart ;-)

2008-02-14 @ 22:16:10
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Lena

Ni som har så fina kameror, jag skulle jättegärna vilja få förevigat när Carina flåsar Sara i hälarna i praktiken.

2008-02-14 @ 22:52:50
Postat av: Wallander & Helene

Min statistik ligger ganska stadigt på mellan 17-21 unika besökare/dag... och faktiskt även på Julafton!!! Kanske beror min "stadighet" på att jag skriver nästan varje dag. Jag håller definitivt med om att det skulle vara roligt att veta vem alla dessa unika är eftersom det bara är ett fåtal som kommenterar!

Men jag kan avslöja en sak... jag är faktiskt en nästan daglig unik besökare på de bloggar som har en länkning från denna blogg... jag får väl se till att ge mig tillkänna nästa gång!

2008-02-15 @ 00:50:09
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Sara

Kan tillägga att flest besökare har jag i regel på måndagar! Detta beror nog på två saker, tror jag. Dels att det då är stor sannolikhet för att nya uppdateringar dykt upp under helgen, dels att folk då återigen sitter framför datorn efter att kanske undvikit den under helgen. Kanske är det också den dag i veckan som folk behöver ett litet avbrott från arbetet som mest?

Förresten, jag "ljög" lite om antalet besökare per dag i inlägget. Bloggen har mer exakt mellan 16 och 30 unika besökare varje dag. Jag vet att jag har haft fler vid något enstaka tillfälle, men det var tydligen inte under någon av de senaste 90 dagarna (vilket är vad statistiken visar).

2008-02-15 @ 10:24:33
Postat av: Carina

Men visst är det underbart att man i alla fall är unik när man besöker en blogg? Ofta är man ju en i mängden. Smaka på det...du är unik...!

2008-02-15 @ 13:51:47
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Carina

Å Sara - statistik ljuger alltid.. ;-)

2008-02-15 @ 13:53:50
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Guinness

Tjena Östen!
Du må vara kungen av Kobjer men idag har jag träffat skogens konung x 2. Först var jag lite kaxig och skällde på dem men när de vände sig åt mitt håll och stirrade på mig då sprang jag snällt (och snabbt) tillbaka till min kollo-husse. Nu fattar jag varför Nemos inte hängde på. Han har varit med förut, den där Münsterländern. Hm, undrar när min kollo-matte kommer med maten. Det hade suttit fint med en leverpastejmacka nu ....

2008-02-15 @ 15:31:34
Postat av: Ia

Visste inte att man kunde kolla sin bloggstatistiken, så det blir att logga in där igen.
Så idag har jag lärt mig något nytt.

2008-02-15 @ 19:16:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback