Hoppetoss

Jag har inte riktigt hunnit skriva på sistone, men det innebär förstås inte att vi har legat på latsidan här. I söndags var t.ex. busgrabbarna ute och gick varsitt spår som legat i 18-19 timmar. Östen började jättefint men avbröts efter kanske 50 meter av ett rådjur som hoppade fram bara några meter framför honom! Sen var det lite svårt att koncentrera sig, han ville ju gärna följa båda spåren samtidigt... Efter omständigheterna gick det ändå rätt bra. Sudden spårade däremot riktigt bra (som det väl anstår en champion?). Han blir bättre och bättre för varje spår han går! Deras kompis Xon, en tollare, var också med. Han har alldeles nyligen introducerats för viltspår, men visade sig vara en riktig talang!

Innan vi körde hem skulle vi gå en liten promenad med hundarna i koppel så de fick rasta sig. Ett tiotal meter från bilarna hittade Östen den klöv som Sudden tidigare råkat tappa (vilket jag då tyckte var bra eftersom den var rätt äcklig). I den konkurrenssituation som uppstod med två andra hundar och så Eva och jag, vägrade Östen att släppa klöven. Jag drog och slet, försökte byta med godis och skällde på honom, men inget hjälpte. Till slut skulle jag dra åt halsbandet lite för att tvinga honom att öppna munnen. Istället råkade jag koppla loss honom... Så iväg bland träden for Östen med sin kära klöv! Att kalla in honom gick förstås inte. Fem minuter senare hade han lyckats tugga i sig klöven, och kom då i raketfart in till mig och satte sig glatt framför mig - "Ville du nåt, matte?" Suck. Själva hornet på klöven låg för övrigt i hans biabädd på morgonen därpå, resten tog matsmältningen hand om.

I måndags var det agilitytime för Sudden. Han har blivit en jäkel på slalom, riktigt häftigt! Trots den lilla träning han fått i det är han betydligt bättre på slalom än Östen, vilket väl får erkännas beror på att jag varit lite mer metodisk i inlärningen där än vad Östen en gång fick utstå...

På tisdagen gjorde Felix, hundarna och jag en utflykt till Revingehed tillsammans med min pappa och labben Frida. Som vanligt var det enbart röj som gällde för Suddens del, medan Östen tog tag i sitt utgrävningsprojekt. Måste nästan beundra den iver med vilken han tar sig an uppgiften, för än har han inte hittat nåt mer än jord... Raringen Sudden passade på att rulla sig i några härligt färska komockor. Både han och jag tyckte sen att han kunde åka i min pappas bil hem, men av någon underlig anledning tyckte inte pappa det...

Igår fick Felix testa sin hoppgunga utomhus, där det är lite bättre plats och mindre risk att slå huvudet i en vägg. Här kommer en liten bildkavalkad därifrån:

image343

image344

image345

image346

image347


Kommentarer
Postat av: Ingela&Tessie

Vad mysigt ni har det på era promenader och alla era upptåg, vi vill gärna se er när ni kör agillity någon gång det verkar så kul, kanske snart någon tävling på gång? Hoppas vi ses snart.

2008-04-24 @ 09:31:20
Postat av: Helene & Wallander

Mysig kille i rolig hoppgunga i strålande väder utomhus, kan det vara bättre?

Jag kan se hela situationen framför mig när Östen vägrar släppa klöven och sedan "får" komma loss och i all hast se till att få den i sig innan "någon" skulle försöka ta den ifrån honom igen.

Tjaskig farsa du har Sara...

Ha en härlig weekend!

Postat av: Heléne och Zico-Bus

Visst är det så, att om man har mycket material till bloggen, så har man inte tid att uppdatera den och tvärtom!?!?
Vilket charmtroll han är Felix! Bilderna på honom är helt suveräna :)
Ha en skön helg!
/Heléne

2008-04-25 @ 09:20:26
Postat av: Carina

Det är bara att komma med pojkarna Vov. Kölapparna hänger på gavlen ;-) Du skall väl ställa i Höör? Det kan ju vara lagom tills dess?

Bild nr två är bäst! Det kittlar i min mage oxå när jag ser den :-)

2008-04-25 @ 18:06:27
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Carina

Det är helt okey Sara. Jag trimmar dem om du vill. På eget bevåg ;-) Två veckor innan utställning brukar bli bra. Vi får bestämma närmare sen.

2008-04-26 @ 19:16:59
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: emma, skott & krut

Hej!
Vi vill önska hela familjen & pojkarna Vov en trevlig Valborg!!
krameli kram från oss

2008-04-30 @ 15:46:18
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Ia

Vilka underbar bilder på hoppetoss Felix i sin hoppgunga.

2008-05-01 @ 11:35:37
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Maria & Meia

Va gött Felix ser ut att ha det! Verkar som om våren kommit på riktigt till Husmansvägen.
Kram / Maria

2008-05-02 @ 16:56:26
URL: http://www.eng-johnsson.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback