En dag som mamma och matte...

Tisdagen den 14 april var en fullständigt vanlig dag i mitt liv. Så vanligt att jag fick för mig att dokumentera den med kameran. Åtminstone delar av den. Så här var min dag:

Jag väcktes 7.19 av Felix (en sovmorgon, alltså), gick upp och tog hand om mina och hans morgonbestyr. Fredrik tog hundarnas morgonpromenad. Strax efter 9 knoppade Felix in igen och sov till 11.15. Så här ser en nyvaknad och utvilad liten kille ut:

image323

Så var det dags för Felix lunch, idag bestående av hemmagjord broccolipuré. Den var sådär god.

image324

Under tiden som Felix åt låg Östen troget vid hans fötter... (Att plåta en vit bebis tillsammans med en svart hund är nästan omöjligt!)

image325

Sen var det min tur att äta, då fick Felix sitta med vid bordet och snaska på en brödskiva. Det mesta hamnade visserligen inte i magen utan på andra ställen...

image326

Östen låg återigen troget vid hans fötter och väntade på fallande brödbitar. En och annan spark i huvudet fick han stå ut med. När Felix slängde sina leksaker på golvet lyfte han upp dem och la dem till Felix på fotstödet på stolen (där han visserligen inte nådde dem, men ändå)!

image327

Sudden lekte med sin plastkrokodil istället.

image328

Efter lunchen var det hundpromenaddags. Vi startade den i den närliggande parken Mors Hage. Felix somnade direkt, som vanligt.

image329

I Mors Hage finns en av oss välanvänd hundbajstunna.

image330

I nästa park, Kobjersparken, har de nyligen fällt ett träd efter att jag ringt till Parkförvaltningen och tipsat om att det var väldigt dött - och hängde ut över gångstigen...

image331

Där finns också en gammal nedsliten lekplats som mest används av mig att träna "agility" i... Här åker Sudden rutschkana.

image332

Och här sitter han och solar sig på en parkbänk.

image333

På vägen passerade vi förbi en buske med plastremsor i...

image334

... en rosa cykel...

image335

... och ett hus med nån slags häftiga träd utanför.

image336

Så fort vi kommit hem från hundpromenaden fick Felix och jag packa ihop oss för att åka till Eslöv och bada. Det finns ett babysim där med drop in på måndagar. Här sitter Felix i bilen och väntar på sin kompis Tove och hennes pappa Andreas som skulle åka med oss.

image337

En förväntansfull grabb inför badet, iklädd sin badblöja.

image338

Felix trivs som fisken i vattnet, plaskar och "simmar" runt på jakt efter bollar och leksaker.

image339

Ren och fin, väntar bara på att mamma ska bli det också.

image340

Efter badet var han rejält hungrig och tryckte i sig en och en halv banan. Sen fick han leka en stund på golvet med Tove inne i relaxavdelningen innan det var dags att åka hem igen.

image341

På kvällen var det agility för Sudden. Han har blivit så jäkla snabb så jag har inte en chans att följa med honom! Jag har dock inga bilder därifrån, hade fullt upp med Sudden istället...

Kommentarer
Postat av: Ingela

Vad mysigt med en nyvaknad och så go liten kille, men vilken dag ni har, det verkar som ni har 20 timmar vaken tid för att hinna med allt.

2008-04-17 @ 07:44:18
Postat av: cattis

vilken härlig felix ni har,första bilden e ju helt underbar!

Postat av: Ia

En helt vanlig dag och jag som klagar över att inte hinna med i veckorna och har inga barn.
Ny vaken och vara så glad med en gång. Har nog aldrig hänt mig, när jag är ny vaken.

2008-04-17 @ 10:54:43
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Emma med Dualdogs

Ååå vilka härliga vanliga dagar du har! Kul att få läsa om en. Är imponerad av hur mycket du hinner med....

kramar från oss

2008-04-17 @ 21:42:26
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Helene & Wallander

Härliga bilder på alla motiv.
Vilken go kille ni har, positiv och glad, det strålar om honom.
Städhjälpen Östen måste vara guld värd, om inte han sett till att "suga upp" resterna från Felix så hade din tid gått åt till att dammsuga istället för att fota.
Sudden däremot är klok som tar tillfället i akt att träna på sin läxa lite här & var.

Ha en härlig helg!

2008-04-17 @ 23:06:57
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Carina

Pust...jag blir trött bara av att läsa det *ler* Hur hiner du allt? Jag hinner knappt med mina två hundar ibland.

Häftigt filter eller vad du gjort med naturbilderna (förutom med den med vagnen)

Felix ser ju ständigt glad ut men det är klart då man tar bilder.. ;-) Men vi andra kan ju få leva i villfarelsen att han jämt är en solsken!

2008-04-19 @ 11:49:53
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Sara, Östen och Sudden

Hej Carina! Naturbilderna är specialbehandlade på ett sätt som kallas fejk-hdr. Fråga mig inte vad hdr står för, men det blir rätt coola effekter! Inget filter utan istället en massa meckande med ljus- och färgreglage.

2008-04-19 @ 21:32:29
URL: http://pojkarnavov.webblogg.se
Postat av: Lena och Guinness & Grappa

Jag tycker att Östen är supercool. Tänk att han sitter och plockar upp Felix leksaker från golvet och lägger tillbaka dem till honom. Helt otroligt!Att han positionerar sig bredvid Felix när det är matdags bevisar ju att han snabbt fattar galoppen. Och så är han ju dessutom snygg. SVCH ÖSTEN!!
S(näll)V(acker)C(ool)H(jälpsam)

2008-04-21 @ 20:37:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback