Agilitypremiär

Igår kväll började Sudden sin agilitykurs! Det var första gången som han tränade agility under organiserade former, och han var nog lite osäker på vad det var som förväntades av honom. Övningarna handlade mest om att få upp farten och tänka framåt, något som Sudden verkligen behöver. Han kan alla hinder så länge de dyker upp ett och ett, men när det kommer flera efter varandra blir det krångligare... Men han tyckte det hela var väldigt kul, och det är ju huvudsaken!

Östen gick tredje gången på rallylydnaden i lördags. Hittills har alla banor varit ganska enkla för honom, han har ju kontakten och kan rörelserna från vanlig lydnad. De rörelser som inte ingår i tävlingslydnad har jag lärt honom tidigare som konster. Detta innebär dock inte att vi bara kan slappa oss igenom det hela, nä minsann! Vi har nämligen utöver rallylydnadsinstruktören också en instruktör som håller i lite allmänlydnad när vi inte är inne på banan, och hon har satt mig i arbete. Nu har Östen och jag t.ex. i hemläxa att träna på ställande - läggande - ställande. Östen har inte tekniken inne för att bli kvar på exakt samma plats, utan tar sig sakteliga framåt. Så nu gör vi övningen uppe på parkbänkar, precis intill kanten, så att det inte GÅR att komma framåt. Detta fattade Sudden direkt, som också får göra samma sak, men Östen har kommit på att man kan hasa sig bakåt med rumpan istället... Ja, det är lite svårt att riktigt förklara här, men han gör alltså fortfarande INTE som det var tänkt. Vi ska också träna på rakare sättanden under fotgång, de har blivit lite sneda med tiden. Det gör i och för sig inget på rallylydnaden om de är sneda, men helhetsintrycket blir ju ändå bättre om de är raka. Sudden får också hänga med på rallylydnaden, mestadels för att passivitetsträna. Men då och då får han vara med på allmänlydnaden också, något som han behöver minst lika mycket som Östen.

Hundarna har inte blivit så avporträtterade på sistone, men jag har däremot varit ganska flitig i mitt photoshoppande. Så några såna bilder blir det här istället.

image306
Mamma fyller 70.

image307
Om man lägger samman delar av Felix ansikte med delar av Fredriks så blir det såhär... Rätt obehaglig typ, eller hur?

image308
Ännu en variant av ett träd på Kobjer.

image309
Zombie-Sara

image310
Jag fick i uppgift att fixa till ett bröllopsfoto som tagits i motljus. Att bara ljusa upp det funkade inte så bra, så jag tog tillfället i akt att testa lite andra tekniker istället. Det här blev jag ganska nöjd med!

Kommentarer
Postat av: Sara & Salsa

Oj vad du är pysslig! Själv känner jag att jag med nöd och näppe tar mig igenom dagarna (känner mig som du på bilden ovan...). Får man inte sova på nätterna så blir man sån. Suck... Nä, nu är det vår så nu tar jag mig i kragen. JAG ÄR INTE TRÖTT!

Postat av: Malin

Hjälp - bilden på Felix var riktigt läskig!!
Gillade bilden på din mamma & bröllopsfotot.
Då ska du entra både rallylydnadsplanen & agilityn
under säsongen då??

2008-04-01 @ 14:25:44
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Carina

*skrattar* Ja den lille alien vill man då inte möta en mörk kväll...jag hör nästan hans hesa, vuxna men ändå lillgamla röst i fantasin..*brr* Då hade jag hellre mött Zombie-Sara, hon ser ändå rätt timid ut ;-)

2008-04-01 @ 14:26:37
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Lena

Fy vad läskigt det blir med ansiktsbehåring på bebisar. Men det hade varit kul att se Felix i original med Fredriks kalufs.

Behöver Sudden verkligen få upp farten??

2008-04-01 @ 21:44:00
Postat av: Heléne och Zico-BB

Så proffsig du börjar bli med Photoshop. Får man gå kurs hos dej?
/Heléne
PS. Måste erkänna att "aura-bilden" på Zico har jag inte gjort själv, utan det var Kalle som pysslade lite med Photoshop tidigare.

2008-04-02 @ 14:29:08
URL: http://www.zicolino.se
Postat av: Helene & Wallander

Kul att kunna fixa till bilder så där på alla sätt & vis. Bilden på din mamma & bröllopsbilden blev jättebra men tittar hellre på Felix som han ser ut i verkligeheten (han är gulligare utan skit under näsan och på hakan).

Kul att Agilityträningen kommit igång för Sudden oxå. Låter kul med Rallylydnaden... tror jag skall ta mig en titt på det någon dag.

2008-04-02 @ 19:20:08
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Kia

Låter kul med kurser.Jag skulle gått någon i vår men tiden räcker dåligt till....
Får nog beställa någon häftig bild av dig.T.ex om någon skulle råka bli champion eller nåt sånt.
Kia

2008-04-03 @ 18:11:17
Postat av: Lena

Är det du som har gjort bilden till Hornbach-annnonserna som figurerade i Sydsvenskan idag?

2008-04-03 @ 19:12:27
Postat av: emma, skott & snart krut

Hej på er!
Vilka bilder.... den på din mamma är ju fantastisk! Jag anmäler mej till en kurs hos dej, jag fattar mycket lite av Ps =)
Trevlig helg!!
kramar Emma

2008-04-04 @ 15:42:59
URL: http://dualdogs.dinstudio.se
Postat av: Kia

Knekk o brekk!!!!!!
(danska som betyder lycka till!)
Kia

2008-04-05 @ 16:02:56
Postat av: Lena coh Guinness & Grappa

Vi håller alla tummar och tassar för dig och Sudden imorgon.

2008-04-05 @ 22:37:34
Postat av: Kia

JIPPI!!!!
Nu blev jag först igen.
Ett jättegrattis till SVCH Sudden.
Ni är bäst Sara o Sudden.Vilket härligt team!!
Ska beställa tröjan genst!
Kia

2008-04-06 @ 14:27:44
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Anonym

GRATTIS till SVCH:et där satt den:)

Bra jobbar båda två.

KRAM Malin, Oscar och Zolo

2008-04-06 @ 16:07:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback