Tidsfördriv

Ännu ingen bebis så långt ögat når här... Det är beräknat till på tisdag, men för min del får han gärna komma lite innan! Just nu går både Fredrik och jag mest här hemma och känner efter och letar efter tecken på att något snart ska ske. Det blir lite segt i längden, så det är lika bra att försöka sysselsätta sig så länge.

Idag har jag därför varit i Vomb och spårat tillsammans med Lena och Guinness! Alla tre hundarna fick gå öppenklass-spår, komplett med återgång och flera bloduppehåll. Fast de låg inte så länge förstås, bara runt två timmar. Guinness var först ut och höll ett för honom ovanligt högt tempo. I det stora hela gick det bra, han spårade på med stor entusiasm. Lite väl mycket energi gick dock åt att hitta rätt vid återgången, vilket kostade i bensin på slutet. Då var även matte Lenas bensin på upphällningen... Det blir till att ut och springa med Guinness nu, Lena! :-)

Sudden höll också ett ganska högt tempo, framför allt i början. När han började bli trött på slutet var det mer lagom. Det var i alla fall inga svårigheter för honom att ta sig runt. Östen gjorde som vanligt - började på 100% och ökade sen... Hans förståelse för sin mattes belägenhet, att Lena ska hinna med samtidigt som hon plockar ner snitslar samt - inte minst - att han bör ta det lite lugnt nu när han går på pencillin, var ungefär lika med noll! Men spårningen har faktiskt gått framåt på sistone, han kryssar inte alls så mycket utan spårar mer fokuserat och rakt på. Han tyckte spåret var skitenkelt, det var uppenbart.

Väl hemma igen är jag ganska ledbruten. Nu ska jag lägga mig i badet och sen tänker jag inte göra många knop ytterligare idag... Hoppas nu att spårning visar sig vara ett ypperligt sätt att få igång en förlossning på!

Kommentarer
Postat av: Carina

Det är bra att du håller oss uppdaterade på bebisfronten. Om du inte skrivit något nytt på två dagar så vet vi..:-) Hoppas att du inte behöver gå över tiden nu. Ut och cykla på järnvägsspåren nu...men ta ett nerlagt :-)

Postat av: Malin o Oscar

Förstår verkligen att du vill att lillebror skall titta ut snart, håller tummarna. Tyvärr har jag inget bra tips på hur man sätter igång förlossningen brukar säga som så att de kommer ut när de tycker att de är färdigbakta!
KRAM på er.

2007-09-21 @ 19:56:43
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Ja, jag har hört att skura trappor är ett bra sätt att få igång det hela ..... men nog verkar det där med viltspår vara roligare :D Jag tycker att den 25:e verkar vara ett bra datum .... :) Lönedag och allt!
/Heléne

2007-09-21 @ 22:53:06
Postat av: Kia

Hej!
Slår vad om att du får värkar mitt i ett spår eller mitt ute på en långpromenad.Du får kommendera Fredrik med dig ut på promenader så att du inte är ensam.Du går inte så långt eller snabbt om du väl fått värkar.
Var rädd om dig!
Kia

2007-09-21 @ 23:11:14
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Emma & Henke

va flitig du e´som ränner runt i skogen med stora magen! =) Kul att killarna e´så duktiga.... Ida bestämde sej för att titta ut efter att jag rensat rabatter en dag, jätte effektivt! Jag har ett par som behöver rensas om du e´sugen ;-)
;-)
;-)
Väntar med spänning på "lill-husse"
imorgon drar vi för att titta på vårt till Skott =)
Krameli kram Emma & Henke

2007-09-21 @ 23:53:15
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: gun&dogsen

Halloj, tänk nu på alla oss härute som väntar och väntar :-) så precis innan du drar iväg till hospitalet kan du väl uppdatera kort o gott... "sticker nu, lilleman e på väg :-)" Skämt åsido... tror att promenader över stock o sten i rasande tempo kan inte vara fel!!!!

2007-09-22 @ 08:07:39
URL: http://wallenmark.se
Postat av: Lena

Spåra med en höggravid kvinna, är det verkligen att rekommendera?
Noterade noggrant namnen på alla vägar, stora som små, till spårplatsen för att kunna dirigera ambulans och räddningspersonal till rätt ställe i skogen.
Jag erbjöd mig att vi skulle lägga båda spåren tillsammans, men nej, nej. Vi gick åt varsitt håll. (Egentligen var erbjudandet lite egoistiskt för jag har har gått vilse i Vomb-skogen förut.)
Sedan var det dags. Ovan redogörelse säger allt. Guinness och jag får lägga oss i hårdträning. Det börjar bli lite väl pinsamt.
Jag ställer om inledningsfrågan: Är det att rekommendera för en höggravid kvinna att spåra med en disorienterad stadsbo, vars kondition har försvunnit?

2007-09-22 @ 09:26:36
Postat av: Maria & Meia

Vis av egen erfarenhet så kan jag säga att det funkar inte alls med långa promenader eller spårning i oländig terräng. Däremot kan jag varmt rekommendera IKEA-shopping, det sätter fart på värkarna :)

2007-09-22 @ 16:34:16
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Anonym

Jag är helt ärlig nu när jag svarar på Lenas fråga ovan. NEJ, jag skulle ALDRIG ha vågat! Men du verkar vågligare än mig Sara. Fast jag vet inte, kanske kan det jämföras med att åka bil med Lena. (Förlåt Lena jag kunde inte låta bli).
Men du Sara, kanske skall du bara helt enkelt chocka "knoppen/kroppen", dvs att bara göra ingenting. Det kan oxå sätta igång det hela...

2007-09-23 @ 11:23:12
Postat av: Sara & Salsa

Äsch, strunta i alla "igångsättningstips" och SOV mycket istället. Har du otur blir det en riktig nattätare (det är iofs de flesta i början) så sömn det är en lyx du ska unna dig! Dessutom så kommer han när han kommer, det är inget som sätter igång, bara myter och tillfälligheter. Tänk det finns nog ett tips från varje moder typ; "koka broccolisoppa, det gjorde jag och då började värkarna komma". Så det var nog soppan då eller!? Haha, folk är roliga! Att vara utvilad är bra, DET är ingen myt i alla fall! Lycka till nu och passa på att sooova! Kram kram!

2007-09-23 @ 13:12:27
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Mia

Ingen uppdatering på ett tag.... man blir nyfiken - vad händer egentligen? Men så ser man en kommentar på Carinas blogg från idag... jaha, inget idag heller! Annars vet jag att en tänkt start på ett WT också kan framkalla en förlossning, (eller hur Maria) men det är ju ett tag till tills WT:et i november... Ha det bra!

2007-09-23 @ 18:27:51
Postat av: Sara

Nä fy bubblan, ända till den fjärde november vill jag då rakt inte vänta! Finns det inget annat prov redan nu i helgen (eller tidigare) som man snabbt kan anmäla sig till med samma effekt??? Trodde faktiskt att det var på gång i förmiddags, hade ont i magen och mådde illa, men när det sen gick över igen tvingades jag inse att det nog snarare berodde på att jag hade ätit för mycket frukost på Grand Hotel... (fick en hotellfrukost i disputationspresent i våras som vi passade på att ta ut nu!)

2007-09-23 @ 18:58:57
Postat av: Mia

Nä, så länge som till november ska ni ju inte behöva vänta, det kan du ju trösta dig med! Hotellfrukost - inte dumt alls! Äta mycket och länge, vet ej hur många gånger jag önskat mig en sådan frukost hemkörd till mig. Pizza kan man ju få hemkört, varför inte frukost?

2007-09-23 @ 19:40:49
Postat av: Helene

Det var jag som råkade bli anonym i kommentaren i förmiddags.

2007-09-23 @ 20:34:14
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback