Nyhetstorka

Det har inte hänt så mycket här, vilket är anledningen till att jag inte skrivit. Inte förrän sent igår kväll, vill säga. Då fick jag en blödning, och efter att ha konsulterat förlossningen åkte vi in dit mitt i natten för att kolla upp vad som egentligen hände. Det visade sig vara helt normala blödningar som var ett tecken på att förlossningen var på gång ("normalt" är barnmorskornas mantra som de måste upprepa hundratals gånger om dagen). Samtidigt startade värkarna, så det såg lovande ut. Vi blev i alla fall hemskickade, där var det proppfullt redan. Väl hemma avstannade värkarna igen och jag kunde sova, vilket i och för sig var väldigt skönt. Men just nu känns det lite som status quo - inget händer. Ska ta en promenad med hundarna och Fredrik nu och hoppas på att få igång det hela igen!

Hundarna var väldigt förbryllade i natt. Vad i hela friden gjorde matte och husse uppe klockan 3? Båda föreföll anta att det nog var någon tävling på gång för dem - det brukar ju bara vara då matte går upp vid den tiden. Så trots sin trötthet stod de redo vid ytterdörren att följa med. Men sen fick dom ändå inte göra det, tydligen var det husse som skulle tävla istället... Som om han skulle kunna följa ett spår med näsan eller hitta gömda kaniner bättre än dom!

Kommentarer
Postat av: Mia

Läser din blogg med spänning! Nu är det på gång verkar det som!

2007-09-27 @ 12:27:47
Postat av: Guinness

Hej Östen och Sudden!
Ibland är livet inte rättvist. Imorse åkte min husse till Järavallen och ska vara där ända till imorgon kväll. Fick jag följa med? Nä, nä. Jag fattar inte vad han ska där och göra egentligen. Han tog inte med sig vare sig blod eller klöv.
Jag tror att ni får vänja er vid att både er matte och husse kommer att ränna uppe på nätterna en tid framöver. De är allt lite märkliga ibland de där tvåbenta varelserna.

2007-09-27 @ 12:52:25
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Klart att det är en tävling... Den börjar snart och håller på i många år =) Vem hinner ta leksakerna först...vem hinner ta den tappade mackan...vem hinner ta bästa platsen i soffan. Snart har nu en ny tävlingsmedlem!

Postat av: Ingela

ÅH vad vi längtar att få läsa om lillebror...nu får han ta och komma ut......Lycka till

2007-09-27 @ 13:56:22
Postat av: Sara & Salsa

Jag har ju helt missat det där spänningsmomentet. Vi ställde klockan bara och åkte in och fick ut henne... Dumma värkar som luras! Tänk om han snor min födelsedag (imorgon). Det gör inget, han får gärna ha den bara han kommer ut. Elsa vill ha fler kompisar, nuuu!

2007-09-27 @ 14:59:06
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Malin o Oscar

Håller tummarna att det kommer igång på riktigt snart:) Det är rätt tråkigt på slutet åtminstone tyckte jag det:) Men de kommer när de kommer!!
KRAMKRAM

2007-09-27 @ 15:51:48
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Emma & Henke

Jag känner igen mej! =) Men en sak är säkert även om tiden känns seg i slutet.... Ut kommer han, det är bara frågan om när?? =) Följer bloggen med spänning!!
Kramar Emma

2007-09-27 @ 16:23:50
URL: http://mrperfect.webblogg.se
Postat av: Mia

Jasså, nån har redan snott min födelsedag... men den dagen är så bra, så vi kan vara tre som fyller år då!! Kom nu med dig, lillebror!!

2007-09-27 @ 20:00:31
Postat av: Lena

Jag tror lillkillen kommer att få en "egen" födelsedag, närmare bestämt den 29 september.

2007-09-27 @ 22:27:23
Postat av: Den blivande farsan

Hoppas att Lena plussat på en dag för mycket...

2007-09-27 @ 22:31:24
Postat av: Helene & Wallander

Nu verkar det att vara bra nära... (du hinner nog inte med fler träningsspår med 4-beningarna). LYCKA TILL!

2007-09-27 @ 22:34:10
Postat av: Lena

Tyvärr, blivande farsan, så tror jag att nedkomsten sker natten mellan fredag och lördag och då lär det hinna bli den 29:e. Men vad vet jag, jag är varken synsk eller besitter några övernaturliga krafter som talar till mig. Jag är en helt vanlig Svensson som iband bara känner på sig saker.

2007-09-27 @ 22:48:47
Postat av: gun

Och nu då, händer det nåt? TÄNK om ni missar Idol ikväll :-))

2007-09-28 @ 08:57:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback