Flickor, flickor, flickor...

Kan man förbjuda löptikar??? I så fall skulle jag vara den första att stödja ett sådant lagförslag! Sudden har just kommit in i en ålder där matte måste konkurrera med andra intressen i livet (eller för att vara mer exakt - ETT annat intresse), vilket hon inte alls uppskattar. Häromveckan löpte en liten dvärgschnauzer på Kobjer, och Sudden och Östen var vänliga nog att berätta precis var hon hade gått, kissat, stått eller bara ens funderat på att gå... Tack för upplysningarna!

Igår var vi hos Björn för att TRÄNA, var det tänkt... Dessvärre löpte två tikar i gruppen, den ena var dessutom på väg in i höglöp, så det blev mest skit av allting. Sudden försökte dock och lyckades väl hyfsat med de dirigeringsövningar vi ägnade oss åt, medan träningskompisen Troy var totalt under isen och hade glömt bort allt vad apportering heter. När det inte var deras tur satt de mest och pep och tittade i riktning mot de välluktande flickorna.

Östen reagerar inte riktigt lika starkt som Sudden, han är mest intresserad av tikar i höglöp eller precis efteråt när de fortfarande luktar sådär riktigt härligt. Kanske skulle jag tränat med honom istället? Ja, det är lätt att vara efterklok. Nästa träningstillfälle, som också är det sista på kursen, hoppar jag nog över i vilket fall som. Jag vet att en hanhund ska vara så lydig att han kan jobba trots störningar som löptikar, men jag tycker ändå att det är himla onödigt att avsluta tränings- och tävlingssäsongen med misslyckanden och bråk pga. det. Och förresten var jag själv totalt slut i kroppen efteråt och hade ont överallt, så det är kanske ändå dags att trappa ner lite på träningen nu...?

Kommentarer
Postat av: Mia

Du har väl inte glömt Viggos snygga avslutning på Kennel Meitas 25års träff? Och det var inte ens en tik i löp, men vem kan motstå äldre damers elegans? Viggo hälsar så gott till Sudden att han är välkommen när som helst till Ballingslöv för att spana in snyggingen mittemot! Hon är läckrast av alla tikar, tycker Viggo. Jag funderar på att skaffa en tik nästa gång... Ha det bra, Sara!

2007-09-05 @ 12:25:21
Postat av: Carina

Du får gärna förbjuda att vi tjejer "löper" oxå! Jag hade gärna sluppit ;-)

Postat av: Sara

God idé, Carina! För egen del var det ju ett tag sen nu, men jag längtar INTE tillbaka till det...

2007-09-05 @ 17:36:33
Postat av: Maria & Meia

Trappa ner... redan! :) Förstår precis vad du menar, man är inte världens smidigaste (eller piggaste) den sista tiden. Hoppas ni får njuta av lite skön kvalitetstid med hundarna innan gossen kommer. Det är det jag saknar mest för tillfället. Friheten att bara kunna trampa ut i skogen när man själv känner för det och inte behöva vänta på rätt tidpunkt.

2007-09-05 @ 23:09:22
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Carina

SARA!! Du får inte göra så här mot mig. Jag sitter och gråter av skratt och skriker mellan varven åt http://katastrofalaomslag.blogspot.com klockan sju på morgonen!!! Den är nästan mer än man orkar med. Både omslagen och kommentarerna. *skrattar vidare* Hundarna vill ha frukost men jag måste läsa vidare först!

2007-09-06 @ 07:17:11
Postat av: Carina

Herre Gud! Jag har bara hunnit/orkat med hälften. Jag har ont i allt mellan ögonen och magen, har kramp i ansiktet, ögonen svider och det känns som käkarna gått av. Magen är helt slut och jag kommer troligen få bestående träningsvärk. Jag måste ta en paus nu...

2007-09-06 @ 08:02:34
Postat av: Kia

jag har en hane o tre tikar.Behöver jag säga mer!!!
Det säger väl i alla fall en del om min intelligens!
kia

2007-09-06 @ 10:59:57
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Guinness

Jag har fått en ny stilig tjejkompis. Hon heter Yrsa och är en svart belgisk vallhund. Vi tränar agility två gånger i veckan, en gång på kursen och en gång själva. Det bästa är när vi är själva för då får vi leka efteråt. JAG GILLAR OCKSÅ TIKAR!!! Matte säger att nu ska jag kunna umgås normalt med tikar fastän de löper, men det får vi nog se. Jag fattar inte riktigt hur det ska gå till.
Jag är lite avis på dig, Bigge. Tänk att få bo med 3 tikar.

2007-09-06 @ 19:25:38
Postat av: Malin o Oscar

Ja dessa tikar, när jag hade tik så var det jobbigt när de löpte nu nar jag har hanhund är det jobbigt när de löper:) Hur man än gör så har man baken bak... Men på måndag skall jag få en "det" haha så vi får hoppas att det hjälper mog dessa TIKAR.
Kram på er & passa på o njut av dagarna i "frihet" ( fast magen ger en lite mindre frihet jag vet:)

2007-09-06 @ 21:24:17
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: gun & dogsen

Halloj, men kom o träna grabbarna hos oss vettja... hör löps det utav bara fasen :-) En liten nos i närheten av Mayaeller Ella... tjoff säger det bara och grabben blir from som ett lamm o glömmer att han har en "sån":-) Men akta sig för Myra, om nån gillar att ligga på rygg så är det hon. !! När e de egentligen dags för lillebror?? Och vet man dessutom redan på detta stadium att det blir just en "bror"??? Följer denna blogg med spänning!!!

2007-09-06 @ 22:01:00
URL: http://wallenmark.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

GRATTIS!!!! till det godkända anlagsprovet!

2007-09-07 @ 13:30:38
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Malin o Oscar

SUPERGRATTIS till det godkända anlagsprovet. Ni är sååå duktiga:)
KRAMIZAR
Malin o Oscar

2007-09-07 @ 15:06:54
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det är numera jag som är skvallrets sambandcentral...*ler* Kia viskade i mitt öra. Grattis igen! Vi hoppar dock över viltspåret på söndag. Behöver en "hundaktivitets" fri helg.

2007-09-07 @ 15:31:28
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Mia

Grattis!!! Kul att ni klarade det! Nu blir det till att träna "tokvinklar", dvs dom trevliga återgångarna.

2007-09-07 @ 16:26:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback