Nya veterinärbesök

Snart är det dags för ett nytt veterinärbesök och blodprovstagning. Denna gång är det Sudden som ska kollas för borrelia och erlichia. I lördags blev nämligen även han "mystiskt" halt efter att ha sprungit på heden. Självklart hoppas jag på en sträckning, men jag tycker att det påminner lite för mycket om Östens symptom för att våga tro helt på det. Han har ju därtill också klyddat med maten under en längre tid, ända sen i våras faktiskt. Det har jag inte tagit så stor notis om innan eftersom det ju hör lite ihop med åldern han är i, men nu börjar man ju undra...

Den kväll han blev halt betedde han sig väldigt märkligt, han var extremt passiv och såg oerhört deprimerad ut. Det var inte förrän framåt natten som vi upptäckte att han just hade ont i ett ben (han var mer stel än halt), så fram till dess gav jag min hypokondriska sida fritt spelrum och misstänkte allt från förgiftning till hjärntumör... Det var alltså med viss lättnad jag sen kunde konstatera att det var ett ben som spökade. Nu är han i princip som vanligt igen, lika sprudlande som han och alla andra flattar ska vara, men kan ibland vara lite stel när han legat ner. På torsdag ska vi i alla fall till Dalbyveterinären och kolla upp det. Håll tummarna för oss!

image132
Felix och Sudden myser på mitt arbetsrumsgolv.

image135
Sudden trängs med mig och Felix i soffan. Mycket mysande blir det...

Kommentarer
Postat av: Lena

Härligt att se att ni passar på att njuta ordentligt. Den där flashar-positionen i soffan känner jag igen. Det hade kunnat vara Guinness.
Lille Felix ser ut som en riktigt stor kille redan. Vad duktig Sudden är som håller sig på sin kant. Det får bara inte vara något allvarligt fel på honom. Han har säkert bara sprungit och jagat Östen för mycket. Tummar och tassar hålls i Malmö.

2007-10-23 @ 17:07:27
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Vi håller alla tummar och tassar för er så att det inte är något allvarligt, säkert bara en sträckning men det är helt förståligt att du kollar upp det, det hade jag också velat göra.

KRAM Malin, Oscar och Zolo

Postat av: Maria & Meia

Vad han växer! Han måste vara snyggaste tvåbeningen i Lund.
Håller tummarna för att Sudden blir bra snart, och för att det inte är ngt allvarligt.

2007-10-23 @ 18:17:13
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Heléne

Ja, det var attans vad han vuxit lille Felix - jättesöt är han!
Stackars Sudden, om det kan vara till någon tröst, så haltar Zico-B också från och till. Jag tycker det blir bättre när jag ger lite massage på skuldran, men jag vet inte .... får kanske också gå till vet. om det fortsätter????
/Heléne
PS. det ser väldigt mysigt ut i soffan, härligt med en sådan avslappnad hund!

2007-10-23 @ 19:25:46
Postat av: Carina

En sån liten flirtis Felix är redan! En riktig linslus. Tror pojkarna Vov får lite konkurrens om att vara foto objekt nu! Håller tummarna för Sudden.

2007-10-23 @ 19:38:20
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Mia

Håller tummarna att det går bra hos vetrinären. Attans fästingar, de har inget existensberättigande! Hoppas att det "bara" är en sträckning eller nåt.
Vilka myskillar Sudden och Felix är!

2007-10-23 @ 20:20:32
Postat av: Wallander & Helene

Det sägs att det bästa man har, har man på golvet... vilka myskillar.

Naturligtvis håller vi oxå tassar & tummar för Sudden.

2007-10-23 @ 21:04:29
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Malin

Håller oxå tummarna för att det inte är ngn fara med Sudden!

2007-10-23 @ 23:16:54
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Ingela

Tack för erbjudandet ang Wt (ha ha ha ) men jag tror jag står över tror vi hade gjort bort oss Sudden och jag och vi behöver ju inte komma sist igen..........
Hoppas att proverna på stackars Sudden går bra och att det blir rätt svar denna gången.
Många kramar till er från oss

2007-10-28 @ 18:51:56
Postat av: Ia & Kelly

Vilka härliga bilder på Sudden, han ser ut att trivas i Felixs sällskap.
Hoppas det gå bra hos veterinären.

2007-10-28 @ 19:05:40
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Självklart håller vi alla tummar och tassar!

2007-10-28 @ 19:09:20
URL: http://flatcoat.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback