Lite apportering

I det härliga höstvädret gjorde vi ännu en familjeutflykt igår. Färden bar till Tvedöra, där hundarna fick springa av sig och träna lite apportering. Trots att det var ganska kallt ute passade de förstås också på att ta sig ett och annat bad i en bäck och lite pölar. Det var länge sedan hundarna fick apportera nu. Sudden har ju en jaktträningspaus och Östen har betett sig rätt illa under apporteringen på sistone (stannat ute och tuggat istället för att komma in med grejerna) så han har inte heller fått träna. Därför var det förstås med stor entusiasm de tog sig an sina uppgifter!

Sudden var först ut och jobbade snabbt och effektivt, såväl med dirigeringar och markeringar som sökarbete. Det var inga svåra uppgifter han fick, utan det blev mest lite glädjeapportering. När det var Östens tur var jag lite nyfiken - kunde kanske tramsandet med apporterna ha haft något med erlichian att göra? Detta har nämligen sammanfallit, men det är ju mönster som jag ser först nu efteråt. Och precis som när det gäller matlusten verkar faktiskt apporteringslusten ha återkommit med penicillinet, till mattes stora glädje! Igår var det inget trams alls, utan snabbt och effektivt arbete och raka, snabba inlevereringar! Härligt!!! Han var också mer fokuserad på sina uppgifter.

image128
Trötta familjen har gått och lagt sig för kvällen. Felix ligger under den blåprickiga filten, och det är Östen som har de lysande ögonen.

Kommentarer
Postat av: Carina

life of leif var ju helt underbar! NÄSTAN så man vill ha en chihuahua... men bara nästan.

Ser gott ut när ni har nattat er.. Men var ligger fotografen? Är det i korgen bredvid?

Postat av: Heléne och Zico-Bus

Precis som föregående inlägg, så var min spontana tanke. "Stackars Fredrik, ligger han på golvet?" Men det är väl sant, det som någon sagt "Finns det hjärterum, så finns det stjärterum" :D
/Heléne

2007-10-14 @ 16:18:46
Postat av: Guinness

Tjena Östen och Sudden!
Får ni ligga i sängen???? Det får inte jag. Men blir det inte lite varmt och trångt när sängen är fullbelagd? Tur att Felix är så liten.
Jag blir impad av att ni är så duktiga på att apportera. Om jag väl får fatt i en dummy vill jag definitivt inte lämna den ifrån mig. Dessutom biter jag helst sönder den också. Inte bra.
Jag har tävlat i agility idag. Inte bra. Där fanns så mycket spännande både på och utanför banan så jag blev helt snurrig. Som stöd för tunnlarna låg "jätte-dummies" och de var man ju bara tvungen att spana in lite. Sen hade jag lite bråttom och hade inte tid att titta på hindrens nummerskyltar så jag tog det hinder jag tyckte var roligast av de som var närmst. Jag blev diskad två gånger men speciellt ren tyckte jag inte jag blev.

2007-10-14 @ 16:20:32
Postat av: Elsa

Tjena Felix! Man får kalla mig vad man vill så länge man menar väl. Stackars dig som behöver dela sängen med hundarna. Var sover din pappa? Ses om ett tag, kramar Elsa.

2007-10-14 @ 17:23:17
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Jag som tycker att det är trångt när vi har Eric i sängen skulle jag haft två hundar också vet jag inte var jag skulle ligga men det ser onekligen gosigt ut där ni ligger.

Duktiga killar som apporterar så fint

Kram på er

2007-10-14 @ 20:45:15
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Wallander

Matte med nästan alla sina älsklingspågar i sängen... det ser helmysigt ut!

Jag får inte vara i MORS&FARS säng men i LILL- & ÄLDREMATTES är det OK som tur är för det finns inget mysigare än att få kura ihop sig där.

2007-10-14 @ 23:12:15
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: gun o dogsen

Hej o tack för grattis!!! Det känns H Ä R L I G T!! vi som tränat med Lisas kaniner... Myran ville först inte ta den den danska, dom är nämligen vita på halva o svarta på halva kroppen... man kan ju bli förvirrad av mindre :-) Nr 2 gick dock bra. Och i er säng ser det ut som i vår... bortsett från att vi har TRE men ingen bäbis längre. Ha de gott!!!

2007-10-15 @ 20:54:16
URL: http://wallenmark.se
Postat av: Kia

Hej!
vad skönt att östen verkar vara ok igen.
Det är under alla förhållanden inte så dumt med ett träningsuppehåll.Det brukar ge positivt resultat.
Hoppas att vi ses snart! Du får ge en vink när har lust.
Kia

2007-10-15 @ 21:59:27
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Malin

Ser mysigt ut!! Men jag är ganska glad att mina killar är av mindre dimension ;o)

2007-10-16 @ 14:51:40
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback