En gång till...

Just när Östens långa behandling av erlichian håller på att lida mot sitt slut, fick vi idag besked om att även Sudden har erlichia... Det blir alltså till att köra igång en likadan behandling av honom, och hoppas på att han ska svara lika bra på den som Östen har gjort. Tyvärr tror jag att han har haft skiten ganska länge, sen i april-maj. Det var nämligen då han tappade intresset för mat - och i Östens fall verkar ju detta ha hängt ihop helt med infektionen. Därtill inleddes då en lite svajigare form vad gäller jaktträningen, något som jag tolkade som att han kanske hade blivit lite övertränad. Han blev osäkrare och slutade att göra framsteg i samma takt som tidigare. Men nu misstänker jag förstås att det var erlichians fel allting. Det ska bli intressant att se vad som händer nu när han gått på penicillinet!

Ja, det är kul nästan jämt det här med hundar... För att inte tala om hur "billigt" det är - bara blodprovet gick på 1170 kronor och sen går penicillinet på ungefär lika mycket. Så småningom blir det också till att ta nytt prov för att kolla hur värdena ser ut då. Nä, nästa sommar ska vi barrikadera oss inomhus! Hundarna får väl lära sig att gå i kattlådan och motion kan de få av att springa i trappan. Vardagsrummet lämpar sig utmärkt för små sökfält och mellan detta och köket kan man lägga linjetag. Skulle vi bli sugna på lite agility så får vi använda köksstolarna...

Kommentarer
Postat av: Mia

Nä, vad trist! Stackars Sudden! De där små fästingkrypen är hemska, och har inget existensberättigande enligt mig. Krya på dig, Sudden! Du blir säkert snart bra igen!

2007-10-31 @ 15:40:28
Postat av: Heléne & Zico-B

Så himla trist. Hoppas verkligen att Sudden blir frisk snart!
Och om Fästingar tycker vi INTE. Jag plockade en på Zico i förra veckan :( Trodde i min enfald att de eländiga krypen hade gått i ide och tog därför av örthalsbandet. Nu har det åkt på igen och får hänga där hela långa vintern!
Vi kanske kan hyra en idrottshall och träna våra hundar i nästa vår och sommar!
Hälsningar till hela flocken
/H&Z

2007-10-31 @ 16:51:00
Postat av: Minusen

Stackars dig, Sudden... Och Östen förstås, men han är väl snart frisk hoppas jag??
Jag är också sjuk.... Matte har lärt mig (sig) att erlichia numera inte heter erlichia utan anaplasma. Fast det är ju inte roligare för det.... Jag får äta en massa stora gula piller som matte TRYCKER ner i halsen varje morgon. Uääckkkk!!
Krya på dig, Sudden - så du kan ut och träna med Felix till våren igen :-)

Postat av: Carina, Shiva & Vittra

Det är ju tur att de hittade vad det var och att det finns bot för det iaf. Men fästingar är trist. Jag har plockat flera om dagen nu ett tag så det blev en omgång fästingmedel till här idag. Även jag själv hade en som satt i nacken förra veckan *urk*

2007-10-31 @ 18:29:48
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Wallander & Helene

Attans, Sudden oxå, men vi måste tro på att han också kommer att svara bra på meducinen. Dom små äckliga krypen åsamkar inte bara fysikt/psykiskt lidande utan oxå ett rejält hål i kassakistan. Det är högtid att dom utrotas nu!!!!

Behövs det miljöombyte så kan ni träna även hemma hos oss, vi har en ganska bra raksträcka från kök till v-rum.

Tassarna & tummarna vi höll för Östen verkar ha hjälpt så vi fortsätter att hålla ett tag till bara.

2007-10-31 @ 23:45:55
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Fy va trist. Men vi håller tummar och tassar att medicinen hjälper även på Sudden.

Håller absolut med om att fästingar borde utrotas, tyvärr blir det väl inte tillräckligt kallt här i skånelandet på vintern så de dör:(

Ni e välkomna hit också om ni tröttnar på ert vardagsrum.

KRAMKRAM

2007-11-01 @ 09:18:49
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Jag tror jag hakar på Helene och är med på idrottshallen! Fy fabian vad jag hatar de där krypen! Håller tummar och tassar för en snar bättring.

2007-11-01 @ 10:47:24
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Vittra

Pojkarna Vov! Ni är utmanade! Kolla in min sida.... *skuttar iväg igen*

2007-11-01 @ 12:17:26
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Ingela

Stackars er!Nu räck det med otur, hoppas att Sudden kryar på sig fort.
Utrotning av de äckliga krypen är att föredra.
Hänkar oxå gärna på om någon har en bra idrottshall att träna i:)
Kramar från oss

2007-11-01 @ 14:09:49
URL: http://tessietosingsdagbok.blogg.se
Postat av: Malin

Attans perkelle.., vilken otur alltså! Hur stora är oddsen att båda hundarna får det?? Hoppas att "medusinen" verkar med raketfart! Tack för titten på min blogg - välkommen tillbaka! =)

2007-11-01 @ 16:37:10
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: cattis

snakca om otur,hoppas båda vovisarna blir sig sjäva igen!!hälsningskramar från cattis & zack, ja "lilla" bigglos oxå.(han har ju växt lite sen vi såg honom sist kan man säga.)ge en extra till
felix. vi hörs

2007-11-02 @ 06:19:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback