Suddens utmaning

Här följer fortsättningen...

Sudden

1. Mattes skugga som sällan befinner sig utom synhåll. När jag reser mig så reser sig Sudden, när jag sätter mig så lägger sig Sudden vid mina fötter. Mysigt ibland, enerverande vid andra tillfällen...

2. Har ett starkt motstånd mot användande av danska tamkaniner på jaktprov. Dessa bör sitta i bur och leva i fred, inte ligga ute i Suddens sökfält och förväntas bli inburna!

3. Begriper sig inte alls på hur man leker med valpar. Till skillnad från Östen som snällt låtsas bli nedbrottad av 10-veckorsvalpar så springer Sudden rakt över dem...

4. Är fullkomligt orädd och okänslig för smärta. Trillar dagligen ner från sängen, soffan, trappan eller agilityhinder och slår huvudet och svansen i diverse möbler, men förefaller aldrig bekommas av det. Har antagligen inbyggd störtkruka och hockeyskydd.

5. Har uppenbara identitetsproblem. Är ena dagen stor och tuff gentemot Östen, andra dagen liten och undfallande. Östen skiter i vilket.

6. Älskar tennisbollar, vilka han samlar in från buskarna kring den lokala tennisplanen. Sen hamnar de förr eller senare under soffan och badkaret, så att matte måste kräla runt på golvet och försöka plocka fram dem igen.

image141
Liten bebis-Sudden leker med en fisk. Foto: Kia Lawesson.

Följande vovvar utmanas av Östen och Sudden:
Bigge (Kia), Meia (Maria), Kelly (Ia) och Zico (Helene)!

Kommentarer
Postat av: Carina

Det där med att trilla är nog ett kenneldrag. Vittra trillar dagligen ner från min soffa och fotpall...hon bara glider ner och gör ingenting för att rätta upp sig. Ibland när hon trillar ner med bakdelen fortsätter hon bara att ligga kvar uppe med överkroppen...ser tokigt ut.

Postat av: Heléne och Zico-B

Hej,
Jag tycker mig känna igen saker både från Östen och Sudden i min "goe" Zico. Oavsett rädslor, olater, etc. så är dom ändå BÄST i världen :D
Kramar
Heléne
PS. Glömmer du inte något angående reglerna på utmaningen? Jag skulle vilja läsa om Wallander, Salsa, Henke, mfl!

2007-11-03 @ 17:17:02
Postat av: Malin

hi hi hi - jag som kikade in om utifall att du hade skrivit om Sudden - o DET HADE DU!! Kul läsning!

2007-11-03 @ 19:51:48
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Wallander & Helene

Kuligt, nu känns det som om vi även känner Sudden lite mer.

2007-11-03 @ 23:12:55
URL: http://wallander.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback