Mest Felix

Den här veckan har det inte hänt särskilt mycket i Pojkarna Vovs liv. Det roligaste som Sudden varit med om i veckan var i tisdags då vi hade styrelsemöte i FRK Skåne/Blekinge hemma hos oss. Då fick nämligen den fem månader gamla valpen Juni följa med, och hon var ju jätteskojig att leka med förstås! För att det inte skulle bli allt för rörigt med alla människor och hundar fick Östen sitta i bilen, och efter en stunds hysteriskt lekande fick även Sudden hoppa in där... När mötet var över fick Östen komma in och hälsa på Juni och de övriga. Han tyckte inte alls att valpen var särskilt intressant - kanske lärde han sig en läxa ifjol då hans förtjusning inför Sudden när denne var lika gammal resulterade i att Sudden fick stanna kvar hos oss!? ;-)

Igår kväll passade jag på att ta ut hundarna en och en, som jag ofta brukade göra innan Felix kom. Nu är det ju lite mer komplicerat, eftersom hela hundpromenerandet tar så mycket längre tid då. Med på promenaderna fick även en visselpipa och en dummy följa, och hundarna blev SÅ lyckliga! Sudden fick framför allt träna linjetag och stoppsignaler, medan Östen mest förbudstränade (han är så taggad så han har på sistone inte riktigt haft tid att vänta på mitt "apport" alltid, men igår gick det bra efter en stunds tjat).

Istället för bilder på hundarna kommer här några nytagna på lillebror Felix, som nu har börjat le mot oss!

image145
"Ha, ha, den var rolig morsan!"

image146
Sista kvällsrycket i sin nya pyjamas.

image147
Felix sover middag.

image148
En morgonpigg pojke och en morgontrött pappa.

image149
En timme senare, på min axel...


Kommentarer
Postat av: Heléne

Det finns bara en kommentar - Han är helt underbar lille Felix. Otroligt uttrycksfull både när han ler och när han sover (precis som pappa :D)
Ha en skön helg!
/Heléne

2007-11-10 @ 16:05:43
Postat av: Wallander & Helene

Leende bebisar (läs Felix) kan man aldrig få för mycket av, man bara smälter och vill se mera.

Jag förstår att Sudden blev lite uppspelt i tisdags, hur kul är inte det med att få leka med en liten Juni-tjej.

Jag tror Östen & Sudden accepterar att det kanske inte blir riktigt lika mycket tid över för dom nu ett tag framöver, men desto mer tror jag dom kommer att uppskatta sina turer en & en med dig och alla andra tränings/tävlings-tillfällen framöver.

Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Hundarnan klarar sig och nu har du ju bara en konkurrens till att utnyttja. Snacka om att det blir jackpot varje gång du hinner ta hundarna på vars en promenad.

Måste ju hålla med ovanstående att Felix är ju HELT underbar.

KRAM Malin m flock

2007-11-11 @ 10:34:54
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Sara & Salsa

Åh så mjuk och gosig han var den lille rackaren... Och lättviktare jämfört med Elsa. Gud vad de växer fort!

2007-11-11 @ 12:17:25
URL: http://flatcoat.blogspot.com
Postat av: Juni

Hej Sudden,
Ville bara tassa för senast, du var en toppenkille! Vadå Felix mjuk o gosig har dom inte känt på dej för jag tyckte du var mjuk o gosig
//Juni

2007-11-12 @ 18:11:32
Postat av: Zico

Tjena Östen!
Måste bara klargöra en lite detalj! Vårt lilla intermezzo på jaktträningen har jag helt förträngt :D Med STORA killar menar jag typ Leonberger, blandning Dobermann+Rhodesien, alltså giganter! /Voff-voff och lite grrr från Zico
PS. Matte brukar säga att jag ska vara glad att Nelson är totalt ointresserad av bollar - annnars hade vi nog haft slagsmål dagligen :)

2007-11-13 @ 11:56:46
Postat av: Maria & Meia

De leendena kan man ju dö för! Åååh så söt han är. Nu bara måste ni komma på träningen i mellandagarna.

2007-11-13 @ 17:45:05
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Malin

vaaa?? E det "Felix-vecka", denna veckan oxå?
Bit matte i brallan ;o)
/Doggy & Fido

2007-11-14 @ 18:41:46
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback