Ett mirakel har skett...

... eller snarare så har penicillinet nog börjat verka. Imorse åt nämligen Sudden sin frukost direkt och helt utan knussel för första gången sedan månadsskiftet april/maj!!! Åh, så glad jag blev! För Östens del så funkar fortfarande apporteringen jättefint, vilken ju var ett stort bekymmer innan han påbörjade sin penicillinkur. Dessa små detaljer gör att det verkligen känns värt alla de där pengarna som utredning och medicinering kostar!

Igår tillbringade vi - Fredrik, Felix, hundarna och jag - en lyxdag i Vombskogen! Vi kom till ett färdigdukat smörgåsbord, i form av varsitt viltspår lagt till hundarna samt kaka och kaffe till oss tvåbenta (stackars Felix fick dock vare sig det ena eller det andra...). Det var förstås snälla goa Lena som varit i farten och åkt ut en timme tidigare med sin familj! För vår del var det bara att fika och sedan ge oss in på spåren.

Innan Östen fick gå sitt rastade jag av honom med lite apportering. Då blir av han med den mesta tokenergin och kan sedan koncentrera sig på att lukta sig fram i spåret. Han apporterade med stor frenesi och glädje, full fart ut och full fart in. För spåret gjorde detta också susen, han gick klockrent i kärnan nästan hela vägen! En vinkel ringade han, övriga tog han direkt. Tempot var förstås högt, men ändå ganska acceptabelt.

image142
En nöjd och stolt Östen efter ett klockrent spår!

Även Sudden fick göra några markeringar och linjetag innan han gick på spåret, men för hans del så funkade det sämre. Han apporterade fint, men blev lite trött och lättdistraherad i spåret. Men runt kom förstås även han. Nu vet jag i alla fall hur jag ska göra om jag ska ta ut hundarna på prov - Sudden ska gå rakt ut (i princip) från bilen, medan Östen ska rastas utav tusan först!

image143
Sudden tilltvingas lite vila efter apportering och innan spårning.

Till sist fick även Guinness gå samma spår som Sudden. Vi räknade ut att han sammanlagt hade nio olika spår att följa, i form av sex olika människospår, en hund, blod och så klöven... Detta gjorde förstås att spåret blev väldigt brett, vilket också syntes i Guinness spårning. Men det var inget som ställde till med besvär, utan den nya viltspårschampionen lotsade oss tryggt och utan problem genom skogen hela vägen till klöven.

image144
En otrimmad Sudden, snart två år.

Här var det tänkt att jag skulle sätta in en bild på Guinness och Lena också, men typiskt nog glömde jag att plåta dem! Men nästa gång, då...

Kommentarer
Postat av: Svart & Brun

Hej på er! Det va jättelängesedan jag kikade in hos er =( SORRY! så jag hade en del att läsa ikapp.... Tråkigt med Sudden, men skönt att antibiotikan verkar hjälpa.
Hoppas att allt är bra med er alla.... Va snygg Sudden är otrimmad, hur snygg e´han inte då "nyklippt"?? Han har verkligen vuxit till sej!!
Stora kramar Emma, Henke & Skott

2007-11-04 @ 14:06:56
Postat av: Sara & Salsa

Vilken härlig dag! Kan man få låna såna bra träningskompisar tro? Vad skönt att Sudden fått tillbaka sin aptit igen. Är de inte som sötast otrimmade? Det är i alla fall det jag försöker intala mig då Salsa alltid är rufsig...

Postat av: Ingela & Tessie

Vilken tur att penicillinet verka så fort, alltid skönast när hundarna är på topp, nu håller vi tummarna att allt ska vara bra i framtiden oxå.
Kramar från oss

2007-11-05 @ 15:38:58
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

Vad skönt att pencillinet har verkat, men det är ett attans djur som ska ställa till det så för oss hundägare och andra. Hatar fästingar de har inget existensberättigande enligt mig iaf.

Sudden har verkligen växt till sig det var ju ett tag sedan man såg honom irl. Vi får väl träffas o träna snart. Fortsätter hösten med sånt väder som det var i söndags så blir det ju härliga träningstillfällen.

KRAM Malin m flock

2007-11-05 @ 17:29:52
URL: http://heyjoe.webblogg.se
Postat av: Wallander & Helene

Meduciner, kan göra underverk, härligt, det är ju det dom är tillverkade för!

Vilken härlig dag ni fick igår & bra gick det oxå för er alla med både apportering och spår.

Vänner som Lena & Guinness växer inte på trän och det har ni oxå redan förstått.

2007-11-05 @ 20:25:14
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Malin

Härligt härligt att killen är på tillbakamarsch!! Tycker Sudden ser riktigt tjusig ut jag! ;o)

2007-11-08 @ 13:16:00
URL: http://www.madofi.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback