Bus på heden

Nu är Östen, Felix och jag nyss hemkomna från en promenad på Revingehed tillsammans med Lena och Guinness! Sudden den stackaren fick stanna hemma, men fick en ganska rolig runda han också först...

Guinness och Östen inledde promenaden med att sno Lenas ena vante (eller i ärlighetens namn, det var Östen som snodde den - förstås!), som de sen hade dragkamp med tills det inte var mycket kvar av den... Därefter visade Östen Guinness vilka roliga gropar man kan gräva, fast Guinness var måttligt intresserad. Denne fastnade istället för några färska härliga komockor som han passade på att både äta av och rulla sig i! Och så sprang de förstås både hit och dit, samt plaskade i varenda vattenpuss de kunde hitta.

Tack Lena och Guinness för en härlig promenad!

image154
Guinness i full fart! Ingen vidare fotokonst, men bilden säger ändå en hel del...

image155
Guinness står stilla, för en gångs skull...

image156
Båda grabbarna in action. Östen till vänster.

Guinness och Östen har en sångduell! De skriver varannan vers, på melodin "Du käre lille snickerbo" (med liiiite hjälp av sina mattar). Efter den här rundan på heden passar det bra att offentliggöra sången, så här kommer de fyra första stroferna - måhända blir det fler så småningom?!

Guinness:

Jag hittat har en flatte-vän

och Östen heter han

Han verkar kul har jag på känn

han många konster kan


Han bor i Lund hos Berglund-Schoug

av honom kan man ej få nog

Min nye vän (hoppfallera)

Ses snart igen (hoppfallerej)


Östen:

Nu kanske ni mig inte tror

Men faktiskt igår dag

Så träffa' jag min brorsas bror

Men det var inte jag


Fast Guinness är en hyvens grabb

Och Guinness han är jättesnabb

Han kan nog ha (hoppfallera)

Rätt kul med mig (hoppfallerej)


Guinness:

Min nye vän har anlagsprov

med HP lyckats ta

Och nästa steg är öppen klass

en etta vill han ha


I vinklar och bloduppehåll

i återgång och skottkontroll

Han spåra ska (hoppfallera)

för Scotties grej (hoppfallerej)


Östen:

På torsdag ska jag ut på skoj

Och jag tar Guinness med

Då blir det nog en massa stoj

På fräcka Reving' hed


Springa runt och jaga dig

Du kan dra i pinnar med mig

Det blir väl bra (hoppfallera)

För dig och mig (hoppfallerej)


Kommentarer
Postat av: Wallander & Helene

Ha ha, ny härlig text på "snickerboa-sången", ni är allt bra ni! MOR & jag har sjungit ihop en stund & jag lovar att den blir bättre & bättre ju högre man sjunger.

Idag verkar ni ju dessutom ha levt upp till lite bussträck.

Guinness, jag hoppas verkligen att du har badat innan du dyker upp hos mig på lördag

Postat av: Guinness

Kul hade vi, Östen och jag. TJOHO!!!!
Var bara lugn! Jag fick snällt hoppa i badkaret när jag kom hem. Inte för att jag tyckte att det behövdes men vattnet fick helt plötsligt en annan färg...
Dit vill jag åka igen, men jag tror inte att min matte hittar tillbaka till heden. Hon har noll lokalsinne. Snälla snälla Sara, kan du inte lotsa dit min matte en gång till???!!!!
Fräcka bilder du tog på mig, Sara. Först ser jag ut som en alien och sedan som den värsta skitgrisen i univerum. Min matte frågade mig igår hur jag alltid lyckas se ut som en dränkt katt. Vad menade hon med det?

2007-11-23 @ 10:14:57
Postat av: Malin

Ser ut att ha varit en härlig tur! Sångdueller minsann *fniss* Ha en bra helg!

2007-11-23 @ 10:30:49
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Zico-BB

Sååååå avuuuundsjuk!
Min matte kom hem klockan 17.00, då var det jättemörkt :( Sen gick vi en runda som tog 1 timma, men hade inte Nelson varit med, så hade vi fixat den på 30 minuter!
Men matte har lovat att imorgon blir roligare - nämligen sökträning i Fulltofta!
En härlig helg tillönskas hela stora flocken!
/Zico-BB med matte

2007-11-23 @ 19:18:19
Postat av: Carina, Shiva & Vittra

När kommer debuten i Melodifestivalen tro? Förslag till namn på bandet...The Barking Dogs" alternativt "The Howling Dogs"??

2007-11-24 @ 16:59:20
URL: http://shivaovittra.blogg.se
Postat av: Maria & Meia

"Who let the dogs out" kanske...
Lerigt värre, men kul ser de ut att ha haft!

2007-11-24 @ 23:23:53
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Malin

hi hi - "Who let the dogs out" - har jag som ringsignal på mobilen!! Fler spårprov på G?

2007-11-27 @ 14:26:04
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Guinness

Hey Dude! Vi kanske ska satsa på Rap istället!
Vi har ju schyssta förutsättningar:
We're black
We're cool
We wear chains
We like babes
We've got the rhytm

2007-11-27 @ 17:56:27
Postat av: Kia o gänget

Hej Sara
Hoppas att operationen i dag gick bra o att du snart att fit for fight igen o kan hålla i ratt,kopperl o spårsele.
Kia

2007-11-29 @ 12:18:08
URL: http://www.kennelspaderdamens.se
Postat av: Heléne och Zico-Bus igen ...

Har varit här igen och sjungit lite :D
Raderna:
Så träffa' jag min brorsas bror
Men det var inte jag

... är ju helt galet bra. Man kan bli fnissig för mindre :D :)

2007-11-29 @ 16:49:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback