Lite av varje

Här händer det inte mycket för tillfället. Tar det lite lugnt med hundarna nu och väntar på att vårens kurser ska starta. Östen ska gå på agility och Sudden på tävlingslydnad samt jaktträning.

Sudden är nu inne i värsta unghundsstadiet. Han är ett år och en månad, och otroligt intresserad av andra hundar (läs: tikar!), kaninlortar och att vara aktiv. Så nu har vi börjat träna på att ta "time out" under våra promenader, vilket innebär att vi plötsligt stannar upp och står alldeles stilla under någon minut. Tanken är att Sudden ska slappna av, och helst snabbare för varje gång. När han sen sitter lugnt och tyst så går vi vidare. Östen tycker att det är jätteskönt och lägger sig gärna ner under tiden, medan Sudden sitter på helspänn och väntar på att nåt ska hända.


Fortfarande funkar allt bra mellan pojkarna i alla fall. En gång har de rykt ihop ordentligt, men då var det pga. ett missförstånd. Annars är det Östen som bestämmer över allt som är viktigt, och Sudden har inte visat några tendenser till att sätta sig upp mot det. Förresten så får lillebror ändå göra som han vill nästan för Östen som är en väldigt tolerant storebror.


Häromdagen blev jag hundbiten! Jag pillade in mitt finger i Östens mun när han och tollaren Xon bråkade... Egentligen är dom kompisar (även om de inte får leka ihop) men så råkade Xon hoppa upp på Östen för att invitera till lek. Om inte kopplen omedelbart hade trasslat ihop sig så att hundarna satt fast i varandra så hade det säkert gått hur bra som helst, men nu blev Östen pressad och därför arg. Varpå jag alltså stoppade in fingret i munnen på Östen när jag skulle dra loss honom! Det blödde som tusan, men det var inte läge att gå hem och tvätta såret förrän hundarna återigen hade slappnat av i varandras sällskap. Som tur är var det inte så djupt, och efter att ha ringt till sjukvården visade det sig att jag inte heller behövde ta ny stelkrampsspruta (de räcker numera tills man fyller fyrtio, så jag har några år tillgodo!).


På fredag åker jag på spa i Båstad! Det ska bli väldigt skönt, men man kommer ju att sakna vovvarna...


Kommentarer
Postat av: Sara & Salsa

Ååh, lyckost! Där var vi i december, så härligt! Men man saknar faktiskt hunden lite, för där är fint att promenera... Njuut, så ses vi på söndag.

Postat av: Malin

Tack för påhälsningen, vi hade en skön promenad! Spa låter inte dumt det heller! Klet lite här o var o gurkskivor på ögonen tro ;o)

2007-02-07 @ 23:19:52
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Malin

Fick minsann till en härlig promenix idag me'! Hallå vinterland, man kan säga att vädret är minst sagt varierande i vårt vackra Skåne!

2007-02-08 @ 16:45:47
URL: http://madofi.webblogg.se/
Postat av: Heléne och Zico-Bus

Hej,
Vi ses väl förmodligen imorgon, men vill bara säga att du är UTMANAD. Se min sida :D
Hoppas din SPA-vistelse var till belåtenhet.
/Heléne

2007-02-10 @ 23:41:34
URL: http://www.zicolino.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback