Man tager vad man haver...

Igår blev det viltträning för Östen och Sudden! Alldeles oplanerad sådan, faktiskt. På morgonpromenaden, när jag kom där med vagn och båda hundarna, fick jag plötsligt syn på en skata. En alldeles död skata, som dock såg väldigt "fräsch" ut - inte det minsta rutten eller skadad av andra djur. Aha, tänkte jag, det gäller att passa på! Så jag band upp Östen och ställde ifrån mig barnvagnen, och skickade Sudden att hämta skatan. Han var lite konfunderad först, men plockade sen in den till mig. Så körde vi lite sök i ett buskage, nåt linjetag och en markering. Det gick riktigt fint! Tack och lov kom ingen förbi och såg vad jag höll på med... Östen var också taggad, men jag vågade inte skicka honom av rädsla för att han skulle äta upp skatan. När det sen var dags för kvällspromenad passade jag på att återigen leta upp skatan och skickade Sudden några gånger. För varje gång blev det allt bättre. Sen tog jag tjuren vid hornen och hämtade Östen också. Tvärtemot vad jag befarade tog han skatan fint (efter lite tvekan) och lämnade över den hur bra som helst. Fast jag valde att behålla kopplet på honom för säkerhets skull... Det var länge sen jag tränade med vilt så det var en lite nyttig lektion vi fick igår!

Felix och jag hälsade på hans (förhoppningsvis) blivande kompis Adrian igår! Adrian är 10 månader, fast född tre månader för tidigt, så det var inte så väldigt stor skillnad på barnen vad gäller storleken. Adrian tyckte att Felix var en lattjo liten pryl, och satte genast igång att undersöka hans öron och näsa, samt ta nappen ifrån honom... Det uppskattades inte alls av Felix. Adrians pappa Fredrik Miegel är en jäkel på att ta bilder, så här kommer ett par stycken som han plåtade igår.

image170
Felix och Adrian håller hand.

image171
Felix filurar.

Kommentarer
Postat av: Carina

Vilket bus i blicken! *ler*

Postat av: Lena

Lille Felix ser så redig ut. Man kan knappt fatta att han inte ens är tre månader. Han kommer definitivt att kunna charma vem som helst med det leendet.

2007-12-20 @ 21:23:06
Postat av: gun & dogsen

Jaha du, den grabben har koll på läget:-) Vilken blick! Men visst är det härligt med serverat apporteringsvilt !! Tycker det var dödsskönt att du utnyttjade tillfället.
TÄnker på den lilla vita kaninen som Ella kom men förra vintern. Alldeles hel men stelfrusen. På våren hade vi en elektriker här som berättade att hans barnbarns kanin hade smitit mitt i vintern. Den var vit och dom bor bredvid flygfältet (där vi ju gick)... men vi sa inte att han kunde kolla på den vi har i frysen :-)) Önskar er den godaste av jular samt ett GOTT 2008!! Så ses vi i skog o mark!!

2007-12-20 @ 22:36:56
URL: http://wallenmark.se
Postat av: Wallander & Helene

Vilka gosiga grabbar... dom blir säkert riktiga busfrön ihop så småningom.

Himla bra att ta till vara på alla träningstillfälle som ges oavsett var man befinner sig! Kul att det gick bra oxå.

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR på er alla!

2007-12-20 @ 22:40:25
URL: http://wallander.blogg.se
Postat av: Mia o Viggo

Vilka underbara bilder, han är för söt lille Felix!

Önskar er alla en GOD JUL o GOTT NYTT ÅR!

2007-12-21 @ 11:46:42
Postat av: Malin

Roligt med en liten spontan träning, det är då man ser vad som fastnat på riktigt!

GOD JUL & GOTT NYTT ÅR!!

2007-12-21 @ 12:47:37
URL: http://www.madofi.se
Postat av: Ia & Kelly

Vilka underbara bilder. Felix filur bilden är jätte bra, man undrar vad han filurar på.

God Jul och Gott Nytt År!
önskar
Ia och Kelly

2007-12-21 @ 18:00:00
URL: http://kellybrown.blogg.se
Postat av: Malin, Oscar & Zolo

GOD JUL på er!!!

Felix har en räv bakom örat så honom får ni nog hålla koll på när han blir större:)

Vi ses väl snart eller?

KRAMKRAM

2007-12-21 @ 19:08:37
URL: http://heyjoe.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback