FRK jaktprov

Idag har Sudden och jag startat på FRK:s inofficiella jaktprov på Järavallen. Upplägget var kanon, en bra ruta och trevliga moment samt en positiv och trevlig domare i form av Björn Weberg. Det hjälpte tyvärr inte oss idag, för vårt resultat blev bara sådär - en trea (som jag dock blev mycket glatt överraskad över!).


Är det min tur snart?

Såhär gick det:

Station 1, vattenmarkering: Bra stadga och markering, snabbt tillbaka till mig MEN droppar viltet precis framför fötterna...

Station 2, dirigering: Går ut i fel rikning, jag blåser stopp och försöker rikta om. Sudden stannar men går inte alls dit jag pekar... Plötsligt hamnar han på den plats där station 3 utförs, och börjar leta vilt där. Jag visslar inkallning, inget händer. Jag spottar ut visselpipan och ropar, inget händer. Jag vrålar, Sudden kommer plötsligt studsande tillbaka... (alltså, inkallningssignalen brukar ALLTID funka - fast inte idag då förstås) Trevligt nog hade vi en publik på 25-30 personer, som verkligen fick lära sig hur det INTE bör gå till. Vid det här laget är jag inte långt ifrån att tacka för mig och gå därifrån. Björn säger dock att jag kan kalla in och skicka om, så det gör jag. Då går hundskrället rakt ut och spikar linjetaget... Varför gjorde han inte så direkt?!?!

Station 3, landmarkering: Markerar perfekt och kommer fint in med kråkan. Är dock lite långsam att plocka upp viltet (vilket gäller rakt igenom provet - utom vattnet).

Station 4, sökfält: Plockar in 5 av 6 vilt, men gör det ganska planlöst och behöver en del understöd av mig. Har ingen fart alls. Jag förstod då inte varför, men upptäckte sen att han blev tryckt av skotten som ekade över vattnet. Det har inte hänt förr, men nu tyckte han faktiskt att det var lite läskigt.


Jag är beredd, come on ankor!

Att ta med sig framöver blir följande:

+ stadga och fotgående kan knappast bli bättre (tack Marie S!)
+ tyst och lugn i passiviteten
+ tog allt vilt och gick inte ifrån något på söket
+ markerade jättebra
+ skakade sig inte på vattnet

- droppar vilt efter vattenmarkering
- samarbetar inte alls med mig på dirigeringen
- långsamma upptag
- segt sök (som nog har sin förklaring alltså)


Vår gamla träningskompis Salsa var duktig och fick en tvåa!


Det är inte lätt att bära trutar som är lika stora som en själv nästan. Salsa igen.

Alla resultat ligger nu på FRK Skåne/Blekinges hemsida, så då kan ni se dem där. Vill i alla fall passa på att gratta de tre förstapristagarna: Peder Pedersen (som också vann Omegas VP), Ann-Sofi Höijenstam och Maria Wendeler!

Kommentarer
Postat av: Guinness

Tjena brorsan!



Grattis till 3:e priset. Jag skulle ju komma och heja på dig men du vet hur det är hemma hos oss. Morsan kommer inte ur sängen i tid. Vi dök upp 11.30 men då var ni ju inte kvar.



Jag fick i alla fall en långpromenad eller rättare sagt en lång simtur. Morsan gick runt en av de andra sjöarna medan jag simmade runt ett par meter ut. I LIKE!!!!



Hoppas vi ses snart!

/Guinness

2009-04-06 @ 13:21:48
Postat av: Ann-Sofi

Tack snälla Sara för grattiset till Calla och mig.



Kramis



Ann-Sofi

2009-04-06 @ 14:24:22
Postat av: Sudden

Hej Guinness!

Vad trist att ni missade mig!! Morsan körde hem mig strax efter 11, sen kom hon tillbaka klockan 12 igen. Hon tyckte visst att det var enklare att vara där utan mig... Fattar inte det.

/Sudden

Postat av: kia

Jättegrattis Sudden till priset!!!!!

Kia

2009-04-07 @ 12:38:57
Postat av: Maria & Meia

Grattis! Va kul att det gick så bra för er. Nästa gång kommer vi och hejar på.

Kram

2009-04-07 @ 22:17:00
URL: http://www.eng-johnsson.se
Postat av: Helene & Wallander

Kul att ni fick pris...

Tur att det finns inoff.prov så att man har en chans att testa av vad som fungerar och ev inte fungerar. Ni slutade i alla fall med flest +.



Ha en härlig PÅSK på er!

2009-04-08 @ 22:58:09
URL: http://wallander.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback