Snö och ny kamera!

Nu har jag slutligen smittats av Fredriks fotointresse och inhandlat en egen systemkamera (en Nikon D60)! Bildredigering har ju länge varit en favoritsyssla, och nu ska väl alltså även fotograferingen bli en. Lagom till kamerans hemkomst la sig snön över stan, så det blev genast till att testa vad man kunde göra på temat hundar i snö... Så här blev det:


Sudden


Östen


Sudden





Och så några bilder på Felix, snart 14 månader:






WT-flyt

Workingtest i Arrie med FRK och LRK. Både Sudden och Foxy skulle starta. Jag fick förtur med hund nummer ett för att kunna gå varsin runda med dem, och slippa ha båda ute samtidigt. Sudden fick börja. Gick runt på alla fem stationer med endast mindre skönhetsmissar, förutom den sista där han fick söka för att hitta ena markeringen. Så ut med Foxy. Hon inledde strålande, fick lite problem på vattnet, men hämtade upp sig på de återstående tre stationerna.

Inför prisutdelningen var spänningen olidlig. Jag misstänkte att båda hade blivit uppklassade till öppen klass (dvs. fått över 75 poäng), och kanske, kanske kunde någon vara på prispallen. Men vem? Så visar det sig att det blir två delade tvåor - båda på 91 poäng! Där rök mina chanser, tänkte jag. Men icke, för den ena tvåan var FOXY!!! Helt otroligt! Vi har tränat ihop tre gånger, det var hennes debut i princip och så gör hon ett sånt fantastiskt resultat!

På fjärde plats kom Sudden! Direkt efter Foxy alltså, med 89 poäng! Också superbra!!!

Så här fördelade sig hundarnas poäng:
Station 1 (riktat närsök): Sudden 17, Foxy 20
Station 2 (vattenmarkeringar): Sudden 19, Foxy 15
Station 3 (linjetag): Sudden 20, Foxy 17
Station 4 (lydnad): Sudden 18, Foxy 19
Station 5 (två enkelmarkeringar): Sudden 15, Foxy 20
3-2 till Foxy alltså vad gäller stationsvinster...


Stilstudie av Foxys huvud.

Tjoho, vad roligt det här var! Ett sånt himla flyt med de duktiga hundarna! Jag måste passa på att ge en stor eloge till Foxys matte Erica som gjort ett så jättebra grundjobb med sin hund!!!

Jag vill också gratulera alla er andra som gjorde bra insatser, som t.ex. Kia och Bigge som skrapade ihop snygga 71 poäng!